dinsdag, oktober 31, 2006

"een beetje jammer....."

Goed nou dus, afgelopen vrijdag heb ik een hele mooie fiets gekocht zodat ik voortaan geen 20 minuten! per keer, en dat dan heen en weer, moet lopen om op de universiteit te komen. Hij is grijs...net als alle andere fietsen hier, hij is nieuw....en heeft een mandje voorop! HEEL handig als je boodschappen gaat doen. Overigens zijn nieuwe fietsen hier rond de 10.000 yen (70 euro)!! Dat is dus een prikkie...!!

Ik was die middag ook samen met Gerrie op pad geweest om het universiteitsterrein te verkennen en ik weet nu waar de Dojo ligt en waar je muziek kunt beoefenen. Eenmaal teruggefietst en opgelet aan welke kant ik uberhaupt moet fietsen (links Claudia links!!) kwam ik veilig en ongedeerd aan bij onze dorm. Daar stond Baard (weer eens) met zn hele gezin en hij vroeg aan ons of we zin hadden om naar Shianbashi te gaan 's avonds...om te "dansen"...nou ja vrijdagavond...prima idee! 'S avonds besloten we dus met zn 8en naar Shianbashi te gaan. Ff voor de duidelijkheid...Shianbashi is dus HET uitgaansgebied voor Japanners...schijnt.
Nadat Nessa een mailtje naar me had gestuurd dat ze ook mee wilde en iedereen goed en wel verzameld was gingen we op weg. En wat een teleurstelling was dat zeg toen we daar aankwamen! Ja tis inderdaad een groot "uitgaansgebied"...maar ehm ik denk dat als ik zeg dat het een beetje wat weg had van de Amsterdamse wallen, ik beter in de buurt kom. Shianbashi is dus een gebied vol met barren waar je gezelschap kunt krijgen van dames tegen betaling...deze barren hebben het opschrift "snaggu" als ik me niet vergis...en ja het stond er vol mee, de hoeren die op straat rond liepen nog maar even daar gelaten! er was zelfs een bar met Russische hoeren!! echt ik voelde me niet op mn gemak en wilde heel graag gewoon ergens heen waar het gezellig was. Het toppunt was het feit dat er allemaal dronken "sarariman" rondliepen...deze kantoormensen gaan gelijk uit hun werk door en lopen dus nog in pak dronken rond! Het ergste was nog wel dat er eentje Nessa en mij wilde belagen dus renden we gillend naar de jongens toe zo van: "Help!"....

Goed na dat akkefietje dachten we eindelijk een bar te hebben gevonden waar je kon dansen, genaamd "Jah Rules"...Dus iedereen blij want we hadden van Baard gehoord dat dat een leuke tent was....de jongens gingen polshoogte nemen en kwamen proestend en lachend naar buiten...dus ik benieuwd wat er dan was en ging ook even kijken...okee stel je voor: een ruimte van 1x2 meter met een bar en 3 stoelen en dat was het!!! goed dat was duidelijk dus ook geen succes.
Na nog een half uur te hebben gedwaald zijn we een normaal uitziende Izakaya ingegaan waar het 1: helemaal niet gezellig was...2: je 650yen moest betalen voor een zitplaats en een goor stukje eten!...dus na een uurtje hadden de meiden het gezien en besloten we terug te gaan naar de dorms....De gasten wilden nog even naar Aiers' Rock wat blijkbaar dus om de hoek lag.
Kortom dat was een beetje jammer!
Wat ook jammer was, was dat de gasten blijkbaar in zo'n Russische hoerentent zijn beland waar ze zich zeer vermaakt hebben naar het schijnt...ik noem geen namen, heb het ook maar van horen zeggen...mja

De zaterdag bracht al niet veel meer boeiends...in eerste instantie heb ik mijn huiswerk ingehaald wat ik achter liep en heb ik heel relaxed wat dingen voor mezelf gedaan...en vervolgens zijn Mariko, ik en Jennifer op pad gegaan naar het You-me-saito warenhuis omdat zij nog wat dingetjes nodig hadden en iedereen wel ff zin had om ergens heen te gaan...t was tenslotte zaterdag. Ik heb nog even gekeken of ik wat leuke laarsjes op de kop kon tikken daar maar ja die schoenmaten zijn een beetje klein en als ik een goede maat heb zijn ze weer te smal! dus helaas was dat ook geen succes. We hebben nog ff wat gedronken bij de Starbucks waarna we teruggegaan zijn richting de dorm. 's avonds bracht overigens al niet veel meer boeiends....eigenlijk niks om eerlijk te zijn......daarna ben ik maar gaan slapen.

De zondag wilde ik in eerste instantie meegaan met de meiden naar het Culturele Festival vlakbij Dejima...en wat ben ik blij dat ik niet gegaan ben! Ik kreeg een mailtje dat het helemaal niet leuk was en na de verhalen te hebben gehoord over Russische hoeren die daar ook waren had ik zoiets van..hmmm nee bedankt! Wat ik wel heb gedaan is boogschieten, in plaats van het festival heb ik 2 uur booggeschoten alleen was dat ook niet zo heel gezellig omdat er over me geroddeld werd omdat ja 1) ik ben buitenlander 2) ik ben een buitenlands meisje 3) ik ben een buitenlands meisje die compound schiet!. En ja ze durven dus ook niks tegen me te zeggen. Mja goed jammer dan, ik sta er omdat ik wil schieten en niet om hun te vermaken! Het was alleen heel erg heet dus daarom ben ik na 2 uur gestopt....nadat ik thuis was ben ik weer huiswerk gaan maken omdat ik nog een paar dingetjes moest afmaken waarna ik 's avond Andre heel lang gesproken heb, want ik had een beetje last van heimwee! Verder heb ik nog mn ouders gesproken en heb ik samen met Jennifer en Mariko nog Gilmore Girls gekeken want Jenn krijgt elke week deze series opgestuurd vanuit Nederland!! En toen naar mn bedje toe....

Goed zoals je ziet was het allemaal niet zo heel erg boeiend en vielen sommigen dingen heeel erg tegen mja het kan niet altijd feest zijn natuurlijk!
Hopelijk heb ik over een week internet (als alles meezit op mijn eigen verjaardag!!! voor de mensen die de datum niet meer weten...8 november dan word ik 20 jaar!...voel je vrij om me een kaartje te sturen ofzo) en dan kan ik misschien ook meer mensen spreken via msn enzo!!

Byebyeee,

Claudia

Ps: ik heb nog een paar foto's van het afgelopen weekend maar die zal ik er later deze week opzetten...dus nog even geduld!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Claudia,

Het schieten gaat bij jou zo te lezen beter dan bij mij. Ik was afgelopen zondag bij de 3-pijls zo ongeconcentreerd dat ik bijna mijn beurt miste :-S
Leuk te lezen wat je allemaal uitspookt.

Groetjes, Hester

Claudia zei

oei...hmm wel opletten Hester! :P
ja t voelt wel raar hoor om te schieten tussen allemaal vreemden die niks zeggen tegen je...mja alles went heh :)...ik denk alleen niet dat ik snel aan een wedstrijd hier mee kan/zal doen met al die recurvers hier haha!

Groetjes