woensdag, oktober 25, 2006

"ik heb eindelijk ook een mobiel joepieee...."

dinsdag 24 oktober:

Goed om een lang verhaal kort te maken...ik heb EINDELIJK een mobieltje gekocht! En wat een gedoe is dat zeg....ik bedoel ik dacht "leuk..ik doe net als de rest een abonnement" maar neee hoor ik mocht niet omdat ik nog geen 20 was!
Echt serieus, ik stond op het punt om mn bankgegevens in te vullen zodat ik wegkon...kwam die man van de mobiele shop terug om te zeggen dat er een probleem was...dus ik zo van...wat is er dan? Ja ehm je bent nog geen 20! WTF nou ik ging bijna uit mn dak zo van...ja hoor en nu moet ik dus zeker toestemming gaan vragen aan mijn ouders? Nou het antwoord was ja....Ze wonen ook echt op de deur heh...tjonge jonge....
De andere optie was 2,5 week wachten en dan wanneer ik jarig ben dan mag ik terugkomen...nou sorrie maar ik ga niet nog eens 2,5 week wachten om bereikbaar te worden..ik bedoel die 4 weken die ik in totaal moet wachten op internet zijn al VEEL te lang! Dus ben ik maar naar de SoftbankVodafone winkel gegaan en heb ik via Jennifer *buig buig* een prepaidmobieltje gekocht...want ja geloof het of niet, voor prepaid moet je ook 20 zijn. Nu weet ik dus waarom ze hier allemaal uit hun dak gaan als ze 20 worden.

Goed anyways...nadat ik mijn telefoon had uitgevogeld was het tijd om naar de uni te gaan voor de `medische keuring` nog zoiets vaags...ik heb het al 1x in Nederland moeten doen omdat ik anders het land niet inkwam en nu moest het gewoon weer! De test bestond uit een bloeddruktest, urinetest (jaja je moest in een miniscuul buisje....), rontgenfoto en meet en weegdingen....Echt serieus het was geen fijne ervaring want alle uitwisselingsstudenten moesten tegelijk vanalles doen en het stonk er. Goed over de rontgenfoto`s maar niet te spreken want je moest in een klein hokje tussen alle andere Chinezen je omkleden en ja moet zeggen dat dat niet fijn was en dan kreeg je vervolgens een ranzig t-shirt aan dat al door je voorganger was gedragen en die zwaar doorschijnend was...ik had m net zo goed uit kunnen laten....mja anyways u get the idea....ook het meten was raar want bij iedereen kwam het erop neer dat zij bijna 4 cm KLEINER waren dan normaal...ik was ook kleiner dan normaal....goed anyways het hele gebeuren duurde ongeveer een uur dus nadat ik klaar was was het al etenstijd (de test was van 16.00 uur tot 17.00 uur). Uiteraard nog ff snel wat boodschappen en toen naar huis om te koken en ik heb wat telefoontjes met het thuisfront gepleegd (ik heb voor het eerst mn mammie en pappie gesproken sinds de 4 weken dat ik weg ben :D). Na het eten ben ik naar onze bovenburen gegaan omdat die Baard(hij heet Sacchi geloof ik) voor ons allemaal zou gaan koken. (dat wisten wij niet dus ja anders had ik niet gekookt mja...goed dus) Uiteraard was zijn hele gezin ook mee en heb ik nog een tijdje gegeten en gekletst....Daarna ben ik met Mariko weer teruggegaan omdat dat ons een beter idee leek. Vervolgens lekker uitgeslapen en toen weer naar de uni volgende dag...

Overigens is het de bedoeling dat we aankomende donderdag naar de umegasaki lagere middelbare school gaan (ofzo) en dan moeten we uiteraard weer gaan ouwehoeren over onszelf en meedoen met AL die leuke activiteiten die ze dan geven...nou ja ik zie wel hoe het gaat lopen, ik moet iig goed opletten want ik moet er vrijdag een spreekbeurt over geven...
En ik heb me nu officieel opgegeven en al betaald voor de 3-daagse(vlieg)reis naar Kyoto en Nara ergens van 19-21 november...
goed dat was m weer voor nu, hopelijk heb ik snel weer nieuwe info om met jullie te delen!

groetjesss

Claudia

Ps: mn mobiele nummer moet je maar vragen via de email als je m wilt hebben...
Ps2: ik heb nog wat foto`s maar die plaats ik een andere keer wel

1 opmerking:

Jennemeiske zei

yayyy ben ik ff cool hahahahaha

ใงใ—ใ‚‡ใ†?!