maandag, oktober 16, 2006

"Weekend 13-15 oktober...."

Vrijdag 13 oktober: Een nuttige dag

De vrijdag was een hele drukke dag….allereerst hadden we college om half 11. Ik was aardig in orde na mijn misselijkheid van de dag eerder, daarom was ik ook redelijk vroeg gaan slapen. Het college was in tegenstelling tot de andere colleges wel op niveau! We moeten spreekbeurten gaan houden en ons huiswerk wordt nagekeken op fouten zoals spelling enzo. Na te hebben geluisterd en te hebben gelachen bij het college en onszelf weeer eens geintroduceert te hebben was het alweer 12 uur en besloot ik zoals ik altijd doe een sprintje te trekken naar de pc’s. Na een wat rommelig gesprek met Andre was het de bedoeling dat we om 1 uur naar You-me-saito zouden gaan om wat boodschappen te doen. We gingen uiteindelijk met Gerrie, Onno, Jennifer, ik en Mariko. Na de boekhandel te hebben leeggekocht, wat vage zwarte omroepbussen te hebben zien rijden die iets omriepen over Noord-Korea en nog wat kleding te hebben gepast bij de Uniqlo (weet ff niet meer hoe je het schrijft) en spullen te hebben gekocht bij de 100yen shop, was het alweer tijd om terug te gaan naar de uni omdat we nog even wilden computeren en de tent sluit om half 7.

Eenmaal terug op de uni trof ik mn broertje en mn pa online...na wat gekletst te hebben bleek dat het computercentrum om half 6 al sloot...dus enigzins teleurgesteld wilden we op huis aan gaan toen we een Filipijns meisje genaamd Nessa tegen kwamen...we kenden haar al maar dit keer was het gesprek langer dan "hoi-doei" enzo. Ik praatte wat met haar op de weg naar de dorms en uiteindelijk kwam ze mee naar boven om ons apartement te zien....wij kregen haar kamer ook te zien en ik moet zeggen dat ik het wel een klein beetje jammer vind dat ik geen eigen badkamer heb...een apartement met keuken enzo is leuk maar een eigen badkamer is af en toe handiger! Mja goed ik mag niet klagen! Anyways, wij hadden om 19.15 uur afgesproken bij de MacDonalds voor, om vervolgens in een Izakaya wat te gaan eten en drinken...Nessa besloot ook mee te gaan en uiteindelijk waren we met Ruben, Onno, ik, Mariko, Jennifer en Nessa bij de Mac om 19.15 uur. De Japanse groep met wie we gingen eten waren wat later (absoluut niet gebruikelijk voor een Japanner maargoed)..dus uiteindelijk waren we ongeveer kwart voor 8 in de Izakaya waar ons HELE lekkere vlees/vis maaltijden werden geserveerd....en we konden ook gratis drinken 2 uur lang.
Anyways..we hadden er wel 2500 yen pp voor betaald dus ja (das zo’n 15 euro)...de sfeer was in het begin nog een beetje moeizaam maar na wat alcohol en wat pogingen om het ergens over te hebben werd het een stuk gezelliger...mja we hadden maar 2 uur daar "besteld" dus we moesten erna weggaan. Het idee Karaoke werd in de groep gegooid maar een aantal Japanse meisjes moesten vroeg op de volgende dag dus die gingen niet en een aantal anderen hadden geen zin etc. Het duurde een tijdje voor we een beslissing hadden gemaakt maar we besloten om 1 uurtje te gaan Karaoken en dan gewoon zien wat we daarna zouden willen doen. Puntje bij paaltje gekomen zijn Jennifer, Mariko en ik toch maar naar huis gegaan want de alcohol werkte niet meer en we werden moe en suf...

Zaterdag 14 oktober: Concerten en Bibliotheek

Zaterdag was een hele rustige dag...na ’s morgens heel rustig te zijn opgestaan en wat gechilled te hebben besloten we om kwart over 1 naar een optreden van een aantal bandjes te gaan in de studentplaza. Na te hebben gecheckt of mijn geld was binnengekomen liepen we naar de plaza. Het kattengejank gemengd met rockmuziek kwam ons al tegemoet dus we besloten naar binnen te gaan. Het duurde van 13.00 uur tot 15.30 uur ofzo, ik moest al om kwart voor 3 weg omdat ik op de pc’s in de bibliotheek mijn email wilde checken en met Andre wilde praten. De bandjes waren niet zo boeiend...ik heb nog wel wat grappige foto’s gemaakt. Na om 5 uur de bibliotheek te zijn uitgegaan besloot ik maar gelijk naar huis te gaan om te gaan eten want we hadden een Orientation van onze dorm om 18.00 uur. Door omstandigheden voelde ik me geestelijk/lichamelijk wat minder fit dan normaal maar ik heb de orientation uitgezeten. (de orientation was ranzig want onze huisbazen haalden vuil uit de afvalbakken om te laten zien hoe je vuil moest scheiden...echt het stonk heel erg en was een ranzig gezicht...ik begrijp het ook wel zonder de visuele uitleg hoor!) Goed na wat ergernis en een grappig moment omdat Gerrie lag te slapen in de zaal en iedereen het kon zien, gingen Jennifer, ik en Mariko weer terug naar onze kamer terwijl de rest bleef om een feestje te bouwen. Ik had nog geen boodschappen gedaan dus kreeg ik eten van Mariko en Jennifer aangeboden...dat sla ik niet af! De rest van de avond hebben we gekletst en Nessa kwam langs om een afspraak te maken voor zondagmiddag, om naar de Yamada-denki te gaan. De tutor van Jennifer kwam langs om te vragen waar Richard was...en die waren met zn allen gaan poolen dus dat was een kort gesprek. Na nog wat foto’s te hebben bekeken en wat leuke filmpjes op de laptops van mij en Jenn was het alweer bedtijd en kon ik dus nog ff snel dit deel toevoegen. Anyways, morgen (zondag) ga ik huiswerk doen en mn kamer stofzuigen want ik verlies nogal veel haren. Ik heb nog foto’s van de concerten...check m!

Zondag 15 oktober: Pannenkoeken en Boogschieten!

We hadden met zn 3en besloten om pannekoeken te bakken als ontbijt. We hadden namelijk Hello-Kitty beslag en daar konden we met vormpjes de pannenkoekjes maken. Anyways Jennifer krijgt van mij een vette 10 voor haar pannenkoekenskills want ze waren goed te eten! Ik had bovendien een dag eerder gezien dat er een boogschietvereniging vlakbij onze dorm is. In eerste instantie zie je dat normaal niet maar er stonden ALLEMAAL blazoenen opgesteld, want er was blijkbaar een wedstrijd georganiseerd. Anyways het was nu een dag later en de wedstrijd was tijdens mijn ontbijt in volle gang! Dus ik snel mn kleding aangetrokken en naar beneden gesprint om erheen te gaan. (zie foto’s vanuit de gallerij van mijn dorm genomen!)


Ik was in mn eentje en ik vond het wel eng om daar naartoe te gaan maar ik dacht: tis nu of nooit! Na een voorzichtig gesprek met de jeugd besloot ik het erop te wagen en naar de wedstrijdleiding toe te lopen om wat meer informatie te vragen. Ik eerst maar eens voorzichtig gevraagd wat er vandaag aan de hand was. Nou als ik het goed heb verstaan was er dus een Short Metric aan de gang (30m en 50m schieten)...dus ik vertellen dat wij dat in Nederland ook hadden. Er waren echter nergens compoundbogen te zien dus ik vragen of ze die wel hadden...nou vandaag was dus een recurve-wedstrijd dag ofzo (in Japan heetten recurve bogen, target-bows) dus ja okee na dat geleerd te hebben vroeg ik of ik compound wel kon beoefenen hier. Dus die man uitleggen dat er ook een schietclub was op mijn universiteit maar dat je daar geen compoundbogen had en dat ze op de vereniging waar ik nu was altijd aan het oefenen waren, dus hij zei dat ik gewoon hier kon oefenen...ik hoop dat ze hier dan wel compoundbogen hebben mja dat moet ik maar afwachten..en anders, een jaartje recurveschieten kan misschien ook geen kwaad? Dus na al deze informatie en nog redelijk veel onbegrijpbare informatie en wat geknik dat ik het had begrepen besloot ik te vragen of het goed was als ik een keertje langs kwam om te oefenen....dus ik vragen wanneer dat dan kon. Na op papier de tijden gekregen te hebben gekregen (maandag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag....10.00 uur – 18.00 uur/20.00 uur) keerde ik na een kort afscheid zo van: "Dewa mata" (tot later), al glunderend en stralend en heel trots op mezelf dat ik het had geflikt naar huis.

Ik hoop dus dat zij mij ook goed begrepen hebben met mn steenkolen Japans en dat ik dus ook zelf mag mee-oefenen, ik had wel gezegd dat ik graag wilde schieten en dat ik al 3 jaar schiet maar of ze de link gelegd hebben met oefenen dat weet ik niet...nou ja van de week ga ik er maar eens langs en kijken of ik mee kan doen...misschien dat ik voor de zekerheid Mariko meeneem omdat zij het denk ik iets beter begrijpt wat ze allemaal zeggen en wie weet heb ik dan mijn sport weer gevonden voor dit jaar...Boogschieten in Japan!!!...goed ik ga vandaag nog een beetje chillen en wat huiswerk maken als ik daar nog aan toe kom en dan vanavond alles aan Andre vertellen als ik hem aan de telefoon heb! Ow ja ik ga ook nog ff mn kamer schoonmaken want dat moet ook wel weer ff nodig gebeuren.

Groetjes van een hele blije en trotse Claudia

Ps: ik heb weer eens helemaal alleen gekookt en het was goed te eten :)
Ps2: zie foto's van weekend!

4 opmerkingen:

Unknown zei

LEUK WEEKEND JE EET LEKKER HEB JE EEN WEEG SCHAAL OF VALT JE AAN KOMEN WEL MEE MAAR AAN GE ZIEN WAT JE ALLEMMAAL NAAR BINNEN WERKT BIJ ONS GAAT HET MET DE KILOS GOED ZAKKENDE DUS GOED GEDAAN BIJ DE SCHIET CLUB MAAK ER WAT VAN


GROETEN PA MA PLAS

Claudia zei

Ja ik heb een weegschaal maar ik durf er niet echt op te staan...op zich valt het wel mee met wat ik naar binnen werk....smorgens en smiddags gewoon brood/yoghurt en 's avonds kook ik nu zelf...dus ja ik probeer heel veel groente te eten...dus ik denk dat ik gecombineerd met de beweging die ik nu elke dag heb wel af ga vallen!

groetjess Claudia

boreas zei

Jullie weekeinden zijn toch wel relaxed. Beetje chillen, ontspannen wakker worden. uitsnurken dus!! Voeding zal nog wel ff een aanpassing blijven.
Heb voor de opa's en oma's wederom het nodige uitgeprint. Het gedrukte exemplaar van het weblog is dus perfekt.
De boogschietsport daar beoefenen zal wel inspirerend werken denk ik. Tradities, etiketten etc.
Zal dinsdagmorgen om 03.00 uur voor het eerst vanaf de werkplek met je chatten.

Fijn weer zo.

greets Pa.

Unknown zei

Wow, ziet er wel uit alsof je 't naar je zin hebt. De foto's moet ik nog allemaal kijken, maar dat doe ik wel wanneer ik terug ben.
Ik zou iets meer typen, maar ik moet eigenlijk best wel naar college nu.

Leuk je weer even op de vroege ochtend gesproken te hebben. ;p