donderdag, oktober 19, 2006

"Verjaardagen enzo...."

Dinsdag 17 oktober:

Afgelopen dinsdagavond had ik een feestje van Shira, een Koreaans meisje dat heel goed Japans kan spreken. Ik had kadootjes voor haar en Mariko (want die was de volgende dag jarig) gekocht samen met Ruben bij Kanko-dori (winkelstraat). Na wat suf heen en weer geloop kwam het erop neer dat ik voor Shira een schattig lief parapluutje had gekocht (ja tenslotte ik kende haar net 1 dag) en voor Mariko, een fohn...een knuffeltje....laarzenspanners ofzo...en een bloempot waar je water bij moet doen en dan na 5 dagen komt er een berichtje te staan, en nog wat deurknop decoratie. Dus nadat we terug waren op de uni kwam ik Jennifer tegen en vervolgens zijn we teruggelopen naar de dorms want het was ondertussen al bijna half 6. Onderweg kwamen we langs een taartwinkeltje en besloten we een taart te halen voor Mariko! Ik eerst even uitgevogeld hoe een Japanse bankautomaat werkt...maar ik denk dat ik het niet helemaal goed deed want ik kreeg in plaats van 2x 10000 yen....20x 1000 yen (dat zijn iets meer briefjes...niet echt handig)...dus ja ik had ineens een gevulde beurs.

Nadat we ons appartement binnen gesneaked waren zodat Mariko het niet zou merken besloten we nog snel ff wat te eten en vervolgens naar Shira’s verjaardagsfeestje te gaan want zij hield het beneden in de dorm. Eenmaal daar was het op zich wel gezellig alleen we moesten om 10 uur al stoppen...iets met regelement ofzo. Dus ja jammer, want iedereen was in de Party-stemming! Na wat gewik en geweeg kwamen Jenn, Mariko en ik op het idee om naar een bar te gaan waar je kunt dansen, genaamd "Aier’s rock"..met de taxi erheen en ja hoor het was open! Dus wij naar binnen...en wat viel het tegen...kleine bar met rode donkere verlichting en een afgeschermd dansvloertje waar je op veel te harde R&B en hiphop muziek kon dansen. Ik heb me daar op zich wel vermaakt en tevens hebben we Mariko "lang-zal-ze-leven" toegezongen om 12 uur! Want ja die was toen ook jarig...technisch gezien. Na de lelijke Japanse knaapjes te hebben aanschouwd besloten we om om een uurtje of half 2 weer terug te gaan naar huis (we waren er vanaf half 12). Eenmaal daar hebben we nog een goede daad verricht door Maarten zn vestje in het zicht te leggen bij de postvakjes want hij had zn vest buiten laten liggen! En toen snel naar bed!

Woensdag 18 oktober:

De volgende dag hadden we laat college en hoewel ik naar de uni wilde gaan om mn vader op msn te spreken (mn vader zou om 3 uur ’s nachts online komen...dus bij mij 10 uur ’s morgens) lukte dat niet omdat Mariko haar cadeautjes kreeg en haar verjaardag min of meer al vierde dat moment! (zie foto’s/filmpje van Mariko! Ze werd 21 jaar) Dus uiteindelijk was ik om 12 uur op de uni en kon ik nog ff snel babbelen met Andre...toen nog even wat huiswerk gemaakt en vervolgens nog college van half 3 tot 4 uur (bij dit college zaten ook mensen die al 2 jaar in Japan wonen! Echt serieus wat deden die daar?)..na het college nog ff gebabbeld en toen snel naar huis want Mariko zou Ruben, Jenn en mij trakteren op een avondje uit eten! Het eten was top! We waren naar een American Steak restaurant in het warenhuis op Nagasaki Station gegaan waar we superlekker eten kregen en ook heerlijk ijs met vruchtjes en cornflakes! (is heel normaal daar...cornflakes in je ijs) (zie de foto’s!) Na het eten zijn we doorgelopen naar de arcadehal van het winkelcentrum en daar hebben we 2x ge-purikura’d (foto’s maken van jezelf en dan bewerken middels een apparaat zodat je grappige/ leuke stickers krijgt met jezelf erop! (de kosten zijn 400 yen oftwel 2,80 euro...en je kan er met zn allen op!..zie foto’s voor resultaat)...we waren om half 10 terug op de campus omdat Jennifer nog zou telefoneren en de overige gasten ook nog kadootjes hadden voor Mariko. Hun taart en de taart van Jenn en mij werd aangesneden en na nog wat gepraat te hebben met wat hapjes en drankjes was het alweer bedtijd! Nog snel opgeruimd en toen slapen want ik had beloofd de volgende dag om 9 uur/ half 10 op de campus te zijn en ik heb een lange dag...

Byebyee,

Claudia

Ps: nieuwe fotolink toegevoegd :)
Ps2: zie ook het filmpje van Mariko's verjaardag onder "filmpjes van gebeurtenissen in Japan"

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hey,

dat klinkt als een hoop feesten en weinig studeren. Ik wou dat ik daarvoor geld kreeg om naar Japan te gaan ;)

Maar ik ben blij dat iig alles goed gaat en je je niet hoeft te vervelen,

Sjoerd

boreas zei

Zo dan,

Nu weer eens comment via weblog. Is weer eens anders als de mail. Inburgeren gaat wel goed zo, zie
en lees ik.
Plantjes, versieringen etc. Eten gaat ook steeds beter, houwe zo. Die combinaties blijven een verrassing soms. haha. Gelukkig hebben jullie wel saamhorigheid. en dat is een prioriteit!

Greets,
XX Pa en Ma.