dinsdag, oktober 10, 2006

"Kunchi Matsuri (festival)!!..."

Vrijdag 6 oktober:

De week ging heel snel voorbij en na mn rooster te hebben gekregen en mn bankzaken te hebben afgerond was het ineens alweer vrijdagavond. Die avond zijn we met zn allen naar Nagasaki station gegaan met de tram. (die tram rijd tot 11 uur ’s avonds dus we moesten met de taxi terug). Eenmaal daar zijn we eerst naar de Arcade hal gegaan waar ik mn ogen uitkeek naar de DDR-dansmatten en de vele verschillende spellen. Overigens dacht ik dat ik toch wel redelijk goed kon DDRen maar helaas val ik in het niet bij de meeste Japanners...(ik heb er filmpjes van gemaakt). Na de arcade hal zijn we even naar een Izakaya naast onze "eigen" Izakaya gegaan omdat deze vol was. Deze tent was vrij saai en na wat gegeten en gedronken te hebben zijn we met zn allen weer eens naar de Zawatami gegaan (de bar van Ruben zn vriendin). Eenmaal daar waren we de enigen die lang bleven...het was heel gezellig maar ik was een beetje depri want het was de dag dat Andre en ik 4 jaar verkering hadden en ja hij is er niet heh...heb wat foto’s gemaakt van mensen en om ongeveer half 3 gingen we naar huis...met de taxi waar je eigenlijk maar met zn 4en in mag zaten wij met zn 5en en we moesten van de chauffeur bukken als we stil stonden, zodat de politie ons niet zou zien! Eenmaal thuis gelijk gaan slapen want de volgende dag zouden we naar het kunchi-matsuri gaan.

Zaterdag 7 oktober:

Dit weekend was er "kunchi matsuri" in Nagasaki (dus van 7-9 oktober)…dit is een festival waarbij veel streetparades worden gedaan en veel marktkraampjes staan met eten. In verschillende gebieden in Nagasaki worden dan verschillende shows gegeven...voor sommige optredens moest je kaartjes hebben en die hadden we helaas niet.
De eerste dag zijn we naar Nagasaki station gegaan omdat daar blijkbaar ook wat te doen was, maar helaas was de show net afgelopen en zijn we maar de Amu-plaza ingegaan om wat te gaan eten. Vervolgens ben ik nog op zoek gegaan naar een internetcafe want helaas was de uni het hele weekeind gesloten en moest ik dus op zoek gaan naar een alternatief. Het cafe dat we vonden was 200yen per 10 minuten! Dat was veel te duur dus na wat wikken en wegen en een aantal mensen die achterbleven om andere dingen te gaan doen ben ik weer naar huis gegaan en heb ik samen met Onno wat take-out maaltijd gehaald. ’S Avonds hebben Richard, Mariko, Jennifer en ik de film "Mean girls" gekeken. En vervolgens (na wat flessen alcohol) zijn we met zn allen eens een andere Izakaya op gaan zoeken (dat is dus een bar waar je kunt eten en drinken). Daar raakten we aan de praat met een paar Japanners die ook al behoorlijk teut waren maar aangezien het al laat was (kwart over 2 ’s nachts, en ik terwijl ik teut was nog terug moest lopen) hebben we ze wat later alweer gedag gezegd. De baas van die tent vond Mariko heel aardig dus kregen we ook nog een voucher voor 1x gratis bier in zijn andere tent.

Zondag 8 oktober:

De volgende dag was het alweer vroeg dag (tenminste...10 uur) en aangezien we pas om 3 uur op bed lagen, twijfelde ik of ik wel mee zou gaan naar het festival. Toch uiteindelijk gegaan en een beetje rondgekeken bij de kraampjes en verkoeling/zitplaats gevonden in de starbucks koffiezaak. Ik viel daar bijna in slaap dus ben ik maar naar huis gegaan want ik verwachtte ook nog een telefoontje op de campus. De anderen gingen weer richting Chinatown om daar een optocht met bootjes te bekijken (die bootjes varen niet, ze worden getild door dragers), na een gesprek van 45 minuten over de telefoon van de campus en wat ergernis over luidruchtige Chinezen ging ik terug naar mn kamer waar ik eerst met Mariko en Jennifer wat gegeten had en we vervolgens met Ruben (die binnen kwam) een gesprek over allerlei zaken hadden besloten we om niet met Richard en co mee te gaan naar de Izakaya, maar een keer wat vroeger naar bed te gaan want de volgende dag zouden we met de tutoren naar de Matsuri gaan (weer).

Maandag 9 oktober:

Om 12 uur waren we trouw bij de universiteit waar we onze tutoren zouden ontmoeten. Bijna iedereen was er, op Michael, Richard, Andy en Maarten na. Alle onze tutoren waren er, alleen die van Jennifer die was er nog steeds niet (schijnbaar zit die gast Kenji nog in Fukuoka) dus gingen we eerst met zn allen naar You-me-saito warenhuis waar veel dingen te zien waren. Ik heb daar nog een kuikentje vastgehouden! Wat foto’s van de optocht gemaakt maar blijkbaar misten we de belangrijke dingen steeds want steeds wanneer we aankwamen was het al afgelopen. Na wat overlegd te hebben en wat telefoontjes van onze tutoren naar hun ouders om te vragen wat-waar was enzo. Besloten we de stoet te achtervolgen terwijl wij vrolijk pratend verderliepen. We kwamen aan bij het winkelgebied vlakbij Chinatown. Daar zou de optocht komen, maar omdat het nog vroeg was, eerst wat koffie gedronken in een zaakje en door Chinatown heen gelopen. Vervolgens gingen we terug en stierf het ineens van de mensen! Dus wij een plekje gezocht maar t feest was zwaar vertraagd (en dat voor Japanners!) dus ja 30 minuten later, toen we net op het punt stonden om weg te gaan, kwam er ineens een grote stoet met een walvis die water spoot en soort van draagbare altaren waar mensen op zaten. Erg leuk om te zien en ook de muziek die erbij hoorde was typisch Japans maar wel feestelijk. Dit spektakel duurde maar 10 minuten en toen moesten we gaan bedenken wat we dan wilden gaan doen. Mijn tutor moest helaas weg, dus bleven met zn 8en over. Er was nog een alarm afgegaan in het gebouw waar we waren en de brandweer kwam maar er was gelukkig niets aan de hand. Mariko, Jennifer en ik besloten maar terug te gaan naar de campus en eventueel vanavond weer van de partij te zijn. De andere besloten nog wat te gaan drinken.

Ow ja even over de trams, die waren PROPVOL! Normaal zijn ze al heel vol, maar nu waren er ook speciale mensen om de trams nog meer vol te stampen enzo. Ik stond letterlijk schouder aan schouder en als een sardientje in blik. Maarja het is goedkoper dan een taxi...we moeten namelijk heel ver reizen dus voor 100 yen is dat niet duur! (0,70 eurocent). Eenmaal thuis heel chill ff achter de laptop (ook al kunnen we nog steeds geen internet regelen, is het wel relaxed om je eigen dingen te kunnen doen op je laptop). Overigens is het appartement heel gehorig en het lijkt steeds alsof het plafond naar beneden komt zetten en ik weet niet wat Richard en co allemaal aan het doen zijn boven ons in hun appartement maar ze kunnen heeeel goed stampen. Vervolgens heb ik voor het eerst HELEMAAL zelf gekookt (vorige keer was met Jennifer en Mariko samen)...met wat ingredienten die we nog in huis hadden van de vorige keer, en ik moet zeggen dat het heel goed gelukt was. Vervolgens hebben we nog even gekletst (Ruben, Jennifer, Mariko en ik) en daarna kreeg ik nog het aanbod om mee te gaan naar de karaoke maar dat heb ik toch maar niet gedaan....vervolgens gekletst zonder Ruben want hij was gaan slapen...en toen naar bed en me ondertussen druk maken over de volgende dag omdat de openings-ceremonie dan is!

Goed dit was m weer voor deze keer, ik zal zo snel mogelijk ook foto’s van het festival uploaden maar het kan zijn dat ik daarvoor een photobucket account aanmaak zodat ik onbeperkt foto’s/filmpjes (waarvan ik er ook een aantal heb) kan uploaden want op het moment mag ik maar 20mb uploaden en verkleind en wel kom ik er al overheen! Dus waarschijnlijk komt er een extra link naar een ander fotoalbum van mij :)

Byebyee

Claudia

4 opmerkingen:

Unknown zei

gaaf zeg die fotos ook scherp wat een mensen zeg je hoeft je niet te vervelen je zag er goed uit je muggen buten al weg dan

groetjes ma en pa plas

Anoniem zei

Wel,

Zo te zien goed het best wel goed met, mied wat tik jij een verhalen zeg.

We missen je wel, verder hoop ik dat je het naar je zin heb.
Best wel spannend denk daar in Japan.

Groet Arnold ( Heemskerk)
Yo

Anoniem zei

Goed,

Voortaan eerst wat nalezen voordat je op de button klikt, zitten wat tikfouten in de eerste post.
Je ziet ook ik wordt een dagje ouder


YO

Claudia zei

tja de verhalen zijn op dit moment wat meer aanwezig omdat ik dus nog geen colleges heb...die beginnen vandaag! Leuk dat jullie allemaal blijven meelezen :)
doe ik het niet voor niets!

groetjesss Claudia