woensdag, november 01, 2006

"Koekjes bakken en naar Baard....."

Dinsdag 31 oktober:

Deze dag was as usual, ik had 2 toetsjes waarvan er 1tje heel goed ging, en 1tje behoorlijk slecht (ja moet ze maar duidelijk zijn met wat je moet leren/weten/kennen) en nadat ik wat in de bieb had rondgehangen om mn huiswerk alvast voor te bereiden ging ik naar huis. Ik had met Jennifer soort van vaag afgesproken dat we zouden gaan tennissen naast onze dorm (daar kun je gratis tennissen en het materiaal ligt op de dorm) maar ik was in de veronderstelling dat het niet doorging dus sorrie Jenn! Eenmaal thuis was ik heel erg moe dus was ik gaan slapen, maar de meiden hadden besloten dat we ‘s avonds wat leuks zouden gaan doen omdat we op woensdag altijd uit kunnen slapen, dus ik besloot ook maar mee te gaan omdat ik het toch ook wel weer leuk vond gezien mn saaie weekend. Voordat we dat gingen doen hebben we eerst ’s avonds geprobeerd koekjes te maken omdat we daar alledrie trek in hadden. Dus op naar de supermarkt en het een en ander aan ingredienten gekocht...vervolgens thuis alles in elkaar geflanst en ik moet zeggen, het was goed te eten! Niet helemaal hetzelfde maar toch heel lekker! (voor resultaat, zie foto’s!)...Richard kwam precies op het juiste moment langs waardoor hij ook nog even een stukje heeft kunnen proeven van onze creatie :)

Omdat we niet alleen uit wilden gaan besloten we zoveel mogelijk mensen mee te vragen....uiteindelijk kwam het erop neer dat Richard, ik, Mariko, Jennifer, Gerrie, Maarten, Michael en Kenji (Jennifer's tutor) mee zouden gaan.....dus nadat we iedereen hadden verzameld die mee wilde, gingen we op weg met de taxi...(Kenji en Maarten besloten op de fiets te gaan, en het grappige was dat Kenji vond dat Maarten te snel fietste, dus hij was helemaal bek af toen ze aankwamen)Eenmaal bij Baard, werden we weer gastvrij verwelkomd en was natuurlijk Nonoka (de jongste dochter van Baard) ook aanwezig. Zij had een heel lief poezenpakje aan omdat het dus Halloween was die dag! Ook stonden er natuurlijk weer pompoenen in de bar....Na een korte introductie met een paar Fransen die als correspondent in Japan zitten en altijd naar Baard zn bar toegaan (we hebben ze al een paar keer eerder gezien), besloten we het een en ander te bestellen. Ik had een slechte ervaring met het bestellen van patatjes de vorige keer (zie weblog van Baard en schieten) maar toch wilde ik de Garlic Toast proberen die op het menu stond. Ik heb die avond ook nog iets vaags gegeten, kippenlever als ik me niet vergis, en dat smaakte best okee...niet bijzonder maar gewoon okee.

De sfeer was erg goed alleen voelde ik me al de hele dag niet lekker dus besloot ik dat ik er het beste aan deed om eerder naar huis te gaan met de taxi, samen met Richard en Andy die ook naar huis moesten vanwege 's morgens vroeg college enzo (achteraf was dat maar beter ook want de rest kwam pas om 3 uur 's nachts thuis...). Dus mn avond was al vrij snel afgelopen, maar ik heb wel foto’s van Nonoka in haar kostuum en van het eten dus ik zou zeggen...veel kijkplezier!!

Byebyee,

Claudia

Ps: zie ook de aanvulling van de foto’s van de Umegasaki school!!
Ps2: er staat ook nog een klein filmpje van de Umegasaki school bij filmpjes gebeurtenissen Japan...

Geen opmerkingen: