woensdag, oktober 04, 2006

"En toen begon mijn jaar op de uni...."

Campus 3 oktober:

Zo mijn eerste nachtje slapen in de dormitory zit erop! Ik werd behoorlijk brak wakker moet ik zeggen en ik ben heeel dankbaar dat ik een wekker heb gekocht want anders had ik nooit op tijd geweest voor de plaatsingstoets.
We hadden de toets om 10 uur, aangezien het 20 minuten lopen is besloten we wat eerder weg te gaan zodat we op tijd waren. De toets zelf was in eerste instantie niet heel moeilijk...maaaar hij bestond uit 2 gedeelten, het 1e gedeelte was best wel te doen maar het 2e gedeelte dat was echt een HEL...ik snapte er niet veel van en toen moest ik ook nog een verslag schrijven over mezelf in het Japans waar ik dus absoluut geen concentratie meer voor had dus nou ja ik heb de volle 2 uur uitgezeten met gewoon af en toe een gokje hier en daar en nu maar afwachten maar ik verwacht er niet al te veel van....

Na de toets hadden we een uurtje vrij waarin ik pasfoto’s heb gemaakt want morgen gaan we naar het stadhuis en moet ik naar de bank om een rekening te regelen voor mijn JASSO beursgeld. Ik heb nog even snel ge-internet om mn mail te checken want ja nog steeds geen internet op de dorm. Daarna hadden we een uitleg over verzekering/stadhuis formulieren wat eigenlijk al heel snel afgelopen was....dus waren we om kwart voor 2 klaar.
Eenmaal buiten besloten we om met het merendeel richting Deshima te gaan waar we in het grote winkelcentrum "you-me-saito" zouden gaan kijken voor beddenspul wat we nog niet hadden en prullenbakken etc. Voordat we naar dat gebouw gingen lieten we Mariko en Andy nog even de Nagasaki Deshima Warf zien, waar je uitzicht hebt op de haven en waar eerst dus dat hele BIG ASS cruiseschip lag. Na wat foto’s gingen we naar het warenhuis. Eenmaal daar eerst even geld gepind want ja alles gaat contant in Japan en zeker op het moment dat je alleen een Nederlandse bankpas hebt. Ik heb 2 3-delige sets beddengoed gehaald, 2 handdoeken en washandjes (geloof ik..)...we moesten met de tram, maar de trams in Nagasaki zijn heel goedkoop en dus HEEEEEEEEEEL druk! (tja wat wil je als je voor 100 yen de hele stad door kan crossen).

Mja goed na onze boodschappen te hebben gedaan liepen we terug richting uitgang en kwamen we een winkeltje tegen waar mogelijk Ruben’s Japanse vriendinnetje werkt. Wij beetje lacherig zo van misschien komen we haar tegen..en verdomd JA hoor...helemaal verlegen onder de toonbank gedoken zat Ayumi. Ruben joeg ons weg om vervolgens even met haar te praten.
We besloten weer terug te gaan naar de universiteit...in de tram met onze spullen zucht...gelukkig was het niet zo druk..phew. We gingen eerst weer naar de dorms waar we onze spullen snel gedumpt hebben, een adelaar te hebben gespot op ons dorm dak (zie de foto’s die nog komen) en vervolgens WEER terug naar de universiteit (onthoud het is steeds 20 minuten lopen)...het was inmiddels 6 uur en de plaza met pc’s sluit om half 7. Dus iedereen haastig naar de pc’s en internetten als een gek. Daarna WEER terug naar de dorms (ja ik kom wel aan mn 10000 stappen op een dag), even langs de supermarkt waar ik mn avondeten en ochtend/middageten alvast heb gekocht + wat houdbaar beleg. (de supermarkten zijn echt een hel als je geen kanji/hiragana/katakana kunt lezen...je bent afhankelijk van plaatjes enzo)...heb wat jam gekocht en boter enzo. Eenmaal klaar met kopen besloot ik nog even naar een payphone te rennen omdat ik Andre graag wilde spreken en ik had nog een ongebruikte telefoonkaart waar je ongeveer 1,5 minuut mee kan bellen. Jennifer en Mariko waren zo vriendelijk mijn boodschappen alvast mee te nemen. Na een kort gesprek met Andre kwam ik Gerrie tegen en liepen we samen terug naar de dorms.

Na het magnetron voedsel nog even uitgevonden hoe de termostaat werkte...want die van ons was dus stuk dus ook geen warm water! Nog even een bakje thee en toen ff deze post getypt. Nog even gecheckt of wij idd een telefoon op onze verdieping hadden die telefoontjes kan ontvangen...maar het nummer kon ik niet vinden. Jennifer en Mariko hadden allebei vandaag hun verhuisdozen met spullen gehad dus ik voel me lichtelijk zielig dat ik dus geen spullen heb...misschien vraag ik of ze mijn winterjas en nog wat kleine dingen willen opsturen...zoals vestjes enzo....moet wel eerst internet hebben dan kan ik dat allemaal ff soepeler regelen....
Ben nog even wezen buurten bij Gerrie zn dorm...wel heel anders omdat ze geen gemeenschappelijke ruimte hebben maar ook wel heel relaxed allemaal...zometeen nog even douchen want ja het warme water doet het,....alleen ff uitkijken met spetteren in de douche want we hebben nog geen douchegordijn...Gerrie is nog even bij ons komen zitten en we hadden een gesprek over menstruatierooster ofzo...heel loos allemaal...daarna hebben we nog een poging gedaan de afval te scheiden want morgen moeten we dat allemaal wegbrengen naar beneden want dan wordt het opgehaald...daarna zijn we eigenlijk min of meer gaan slapen want morgen moeten we weer vroeg op! Tot later!

Byebyee

Claudia

Geen opmerkingen: