maandag, november 06, 2006

"het lange weekend van 2-5 november..."

Zo hier komt even een lange update van de afgelopen 4 dagen...

Donderdag 2 november:

Overdag was niet zo interessant, het enige leuke was dat Esther dus langs kwam, zie foto. ‘s Avonds wilde ik eigenlijk ook niet weg maar om 11 uur kwam Gerrie aan de deur dat de jongens gingen poolen. Ruben was op dat moment ook bij ons in huis dus besloten ik en Ruben te gaan want Mariko en Jennifer waren moe. Het was absoluut niet boeiend maar we hebben ge-tafeltennised en ik heb 1 keertje gepooled. Ik heb er foto’s van, ook waar ik zelf opsta! (tja dat krijg je als je je verveelt). Overigens kon ik daarna ook nog mee naar een Izakaya maar heb ik dat niet gedaan want ik voelde me nog niet helemaal top...tenslotte was ik de avond ervoor nog thuis gebleven want ik was nog niet helemaal in orde. Anyways ik ben met Ruben wat gaan ouwehoeren op zijn kamer want echt moe waren we ook nog niet...en toen vervolgens ben ik heel stil weer naar mn kamer gegaan want het was al veel te laat/vroeg.

Vrijdag 3 november:

Vrijdag was het een feestdag en omdat ik een hoop huiswerk had ben ik dat maar eerst gaan doen want ja tenslotte gaat dat ook gewoon door. We hadden wel besloten dat we om een uurtje of 4 naar de Chitosepia (weet niet hoe je het schrijft) zouden gaan....het was een gokje want we hadden vernomen dat de winkels dicht zouden zijn die dag. Anyways, aangekomen bij dit warenhuis heb ik eerst een paar dingetjes gekocht om mijn mobiel te pimpen....wat Japanse meisjes bang gemaakt :P ...en heel veel boodschappen gedaan die ik dus later allemaal mee naar huis moest zeulen. Het vervelende is dat de Chitosepia een half uur lopen is....dus ja zere vermoeide armen want ik wilde natuurlijk zoveel mogelijk in een keer meenemen daarom liep ik te zeulen met 3 plastictassen (had ik nou maar mn fiets meegenomen!)...

Nadat we thuis waren gekomen begonnen we voorbereidingen te treffen voor de quiche! Ik had nog nooit quiche gegeten en Jennifer is er heel goed in dus ik keek weer eens mn ogen uit hoe dat allemaal werd gemaakt. Na deze lekkere quiche te hebben gegeten en Shinchan (ja dat vervelende tekenfilmpje dat je ook op Jetix....) te hebben gekeken kwamen Gerrie en Maarten nog ff langs om ons te vertellen over een geweldige wandel/fietstocht die zij hadden gedaan naar een tempel-toestand ergens in de buurt. Vervolgens kregen we ook nog de mededeling dat Andy en Maarten naar Crazy Horse zouden gaan (om 8 uur al want het was om 7 uur begonnen en t kon niet wachten). De Crazy Horse is die tent waar die Engelse man van de Umegasaki school zou gaan optreden. Mariko, ik en Jennifer wilden wel gaan maar t was een hoop gedoe en geregel dus uiteindelijk zijn wij en michael, Richard maar op gaan zoeken in Tottoya (een Izakaya) waar het zo gezellig moest zijn ofzo. Nou die Izakaya viel zwaaar tegen en de mensen waren allemaal al dronken dus echt feest was het ook niet. Na weer eens een ranzig hapje te hebben voorgeschoteld gekregen, besloten we dat het maar tijd was om te gaan. We lieten Richard achter en zijn naar “onze” Izakaya gegaan. Deze Izakaya, waarvan ik de naam dus nog steeds niet weet, was ook minder boeiend dan normaal maar we hebben ons wel vermaakt. Uiteindelijk zijn we maar weer op huis aangegaan. Voor quiche, zie foto’s!

Zaterdag 4 november:

Ook de zaterdag was weer een dag vol huiswerk en aangezien we nog steeds ZELF geen internet hebben besloot ik maar naar de bieb te gaan om daar ff wat dingen te checken enzo. Ik heb daar ontdekt dat ik op een bepaalde manier toch ook dingen kan installeren enzo, ondanks dat het een beveiligde pc is. Goed na lang te hebben gewacht op mensen waarvan ik hoopte dat ze online op msn zouden komen ben ik maar weer met lege handen op huis aangegaan. ’s Avonds belde Sacchi (Baard) op dat hij met ons naar het platteland wilde gaan op zondag. Wij in eerste instantie “ja” gezegd maar uiteindelijk wilden we ook uitgaan...dus dilemma want dan moesten we te vroeg op de volgende dag. Na een heel gedoe hebben we het toch maar weer afgebeld omdat we echt graag uit wilden gaan. Jennifer voelde zich niet zo top dus die ging thuis chillen terwijl ik, Mariko, Michael en Maarten de buurt onveilig gingen maken. We belanden eerst in een Izakaya omdat het nog te saai was in Club Fiesta...waar we oorspronkelijk heen zouden gaan. Overigens ligt die club Fiesta dus in die foute buurt waar we de vorige week waren beland...mja goed alles went heh.

Dus na een drankje en wat gepraat over de wandelroute van Maarten en over openbare badhuizen (overigens heb ik van Maarten geleerd hoe je van een wit doekje (dat is een doekje die warm is en die je altijd voor het eten krijgt) een pinguin kunt maken...jaja we waren heeel productief die avond) besloten we om uurtje of 12 toch maar weer te gaan kijken bij Club Fiesta. En ja het was zowaar drukker dus wij entree betalen en naar binnen. De muziek was heel fijn (voornamelijk Westerse R&B, dus geen Japans kattengejank), de verlichting was heel relaxed en er hing geen ongename sfeer. Ik was natuurlijk weer de enige die wilde dansen maar ja in je eentje dansen dat is eng dus uiteindelijk, een uur later of zo, toen het al heel wat drukker was gingen Maarten en ik naar de dansvloer. Het was vervelend dat er steeds van DJ gewisseld werd want daardoor was de muziek af en toe een beetje jammer. Heel wat later op de avond/vroeg in de morgen kwamen er ook nog een hoop buitenlanders binnen. En vervolgens kreeg ik aanspraak van een Japanner (dat is de aller allereerste keer sinds ik hier ben! Hij zei ook van: “ja ik durfde je eigenlijk niet aan te spreken”...alsof ik bijt ofzo :S) en heb ik een drankje van hem gekregen en daarna werd ik voorgesteld aan een Indiase man (29 jaar en hij leek wel 40!) die overigens ook vertelde dat hij mij niet durfde aan te spreken omdat ik eng was. Maar bij nader inzien eigenlijk mij HEEL aardig vond en op dat moment besloot dat wij VRIENDEN waren.
Die man, genaamd Sarad? (geen idee, t was al laat/vroeg) woont hier al 1,5 jaar en blijkbaar is hij heel goed bevriend met Alexandra (dat is een meisje dat hier vorig jaar in Nagasaki heeft gezeten, zij is medestudente van mij...wat is de wereld toch klein)...hij vond dat ik heel eerlijk en open was ofzo dus daarom wilde hij dolgraag verder met mij praten en Indiaas voor mij koken enzo....goed hij heeft mijn mobiele nummer iig niet dus voorlopig heb ik nog geen last van hem....Het was jammer dat er een beetje een abrupt einde aan de avond kwam doordat wij Michael en Andy kwijt waren (die waren zonder het tegen ons te zeggen naar Ayer’s Rock gegaan), en Maarten echt heel graag naar huis wilde. Ik vond het net een beetje gezelliger worden (t was ook wel heeel druk ineens), maarja misschien was het wel beter want ja het was al half 4 ’s nachts.....Dus nadat we thuis waren gekomen met de taxi gingen we maar weer naar ons bedje toe.
Overigens, een leuk feitje voor wanneer je in een Japanse “discotheek” terecht komt...alle Japanners dansen NAAR de dj toe! In Nederland maakt het niet uit maar hier doen ze dat allemaal...misschien een soort respect tonen ofzo? Anyways dat viel me op aangezien ik als enige met mn rug naar de dj stond hahaha.

Zondag 5 november:

Ik was een beetje brak van de avond ervoor dus ik was heel laat opgestaan....mijn vader zou me nog bellen maar blijkbaar ging dat niet door...ik kreeg wel een mailtje waar het een en ander in had moeten staan maar mijn telefoon geeft af en toe de mailtjes niet weer...vaag ding. Nadat ik nog eens wat huiswerk had gedaan ben ik samen met Jennifer heel even naar het postkantoor vlakbij de uni gelopen...en toen weer terug. Ja we waren het binnen zitten een beetje zat, want de hele dag binnen zitten word je gaar van. Vervolgens ben ik samen met Jennifer nog ff naar mijn schietvereniging gelopen want ja zondag ga ik altijd schieten. Na netjes te hebben betaald en mijn boog te hebben gepakt werd ik ineens aangesproken door een paar Japanse mannen die mij het een en ander vroegen over de boog die ik gebruikte. Vervolgens werd er aan me gevraagd of die boog wel goed voor mij was, en zo niet, dan kon ik een andere compoundboog gebruiken van een man. Die was misschien beter voor mij...dus ik ff proberen. Ik denk dat ik gewoon Yoshimura’s boog blijf gebruiken want daar zit alles al bij...en ik vind m heel lekker schieten ondanks dat ie wat licht en kort is. Die andere boog was zwaarder, groter en langer....en ik vond m niet zo bijzonder...Overigens werd mij ook nog gevraagd of ik mee wilde doen met een schietwedstrijd aankomende zondag (voor de kenners, een short-metric wedstrijd...voor de niet kenners...30 en 50 meter schieten). Helaas ben ik de komende weekenden een beetje druk met uitstapjes naar Miyajima samen met Jennifer, haar moeder en Mariko plus dat ik het weekend erop een 3 daagse reis naar Kyoto en Nara heb...dus ik vermoed dat dat niet gaat lukken. Het schieten was wel iig veel leuker dan de vorige week want toen zaten ze maar te roddelen en me vanaf een afstand aan te gapen...nu voelde ik me er iets meer bij horen...en ook omdat ze me dus hebben uitgenodigd! Blijkbaar heb ik toch een goede indruk op ze gemaakt...joepie! Dus de volgende keer ga ik zeker meedoen met een wedstrijd...
Het schieten zelf was niet heel bijzonder maar ik heb dus wat meer contact gelegd met de medeschutters en wat dingen gevraagd....ze hebben zelfs nog voor mij mijn pijlen gerepareerd..(ik kan het wel zelf maar ik ben lui)...ik heb uiteindelijk 2 uur staan schieten en toen ben ik weer op mn gemakkie naar huis gegaan.
Het was overigens geloof ik nog min of meer de bedoeling dat we met zn allen naar de bioscoop zouden gaan maar een aantal mensen verwachten telefoontjes en ik hoorde het wat later van de rest dus nou ja ander keertje maar weer! Ik moet natuurlijk wel weblogmateriaal overhouden hehe.

Goed dat was m weer voor deze keer....ik denk dat de komende dagen wat hectischer zijn...ik heb nog een aantal toetsen en ik ben jarig deze week...dus er komt wel weer nieuwe informatie bij maar wanneer dat kan ik dus nog niet helemaal zeggen! Overigens heb ik al 2 verjaardagskaartjes binnen gehad! Echt superleuk en hartstikke bedankt! De rest krijg ik dan vermoedelijk ook van de week wel binnen, ik ben heel benieuwd! Ik heb de kaarten aan mn muur gehangen van mn slaapkamer...en er kan nog genoeg bij *hint hint*!

Goed iig tot de volgende keer maar weer!

Liefs,

Claudia

Ps: zie dus weer de nieuwe fotolink “foto’s van weekend 2-5 november”

Geen opmerkingen: