donderdag, november 09, 2006

"mijn verjaardag in Nagasaki!!..."

Mijn verjaardag!!!

Dinsdag 7 november:

Afgelopen woensdag (8 november) heb ik mijn verjaardag gevierd! Maar eigenlijk begon het allemaal al op 7 november zo rond een uurtje of 11 ’s avonds. Ik had overdag een paar toetsjes gehad die goed gingen en nadat ik thuis was gekomen van de yamada-denki met Jennifer waar ik een mooie mp3 speler heb gekocht (sony 6gb nw-a1000) als verjaardagscadeau en wat restantjes had gegeten van de avond ervoor kwam Ruben om een uurtje of 9 binnen om Mariko en mij mee te vragen naar een kleine get-together beneden in de seminar-room van de dorm. Jennifer was met haar moeder weg want die was die dag net gearriveerd in Nagasaki.Dus goed iig wij gingen met zn 3en naar beneden en daar zaten 4 Japanners (Ken, Kentarou, een jongen en nog een meisje) + nog 2 Koreanen en wij dan. Na een tijdje gepraat te hebben (tenminste...ik was niet in zo’n praatbui...maargoed) kwamen Richard, Andy, Maarten, Michael, Jennifer en Gerrie binnen (dus eigenlijk iedereen behalve Onno)...Het was 10 uur ’s avonds en iedereen wilde nog wel wat doen dus besloten we om met zn allen een Izakaya (hoe kan het ook anders) op te zoeken...

We belandden in “onze” Izakaya...waar de ruimte dus gelijk vol zat omdat we met zn 14en waren ofzo...Het was erg gezellig en om 12 uur was het zover....iedereen begon om klokslag 12 uur “Lang zal ze leven” te zingen!!...de Japanners meeklappen en meebrabbelen omdat ze de tekst niet kenden...en toen kwam het zoenmoment natuurlijk...in Japan worden er niet 3 zoenen gegeven om je te feliciteren maar blijft men spastisch op een afstandje staan en een beetje vriendelijk lachen...maarja alle Nederlanders waren fijn om de beurt aan het feliciteren op de Hollandse manier en om de een of andere reden besloten de Japanners dat ze het ook wel eens wilden proberen....alles goed en wel, aangezien ik jarig was moest dat dus op mij toegepast worden....het meisje dat naast me zat gaf me heel lief 3 echte! (dus niet van die ik-raak-je-wang-net-niet) zoentjes op mn wang...maar toen moesten de Japanse jongens nog...goed, Japanners en meisjes gaat al niet zo goed maar zeker wanneer het Japanners en een Westers meisje is....dus ja Ken was eerst en ook al raakte hij me niet eens aan (hij gaf me een hand en gaf 3 luchtzoenen op een halve meter afstand)....hij raakte volledig in shock en was helemaal hazukashii (oftewel: blozen/verlegen) omdat ik dus blijkbaar de eerste persoon was die hij uberhaupt een zoen had gegeven ofzo...vaag gedoe...en die andere jap raakte zo in de stress dat ie van ellende mijn kaakbot bijna uit de kom stootte...dus nou ja goed...daarna verdwenen ze om vervolgens 5 minuten later binnen te komen met een taartje (ranzig kastanjesmaak achtig iets maar zag er wel grappig uit...zie foto!) om als kadootje aan mij te geven..ahh wat lief!
Maarten had ondertussen voor mij “Karage” (gefrituurde kip) besteld en blijkbaar had hij de eigenaar ook verteld dat ik jarig was (gelukkig maar niet gezegd dat ik net 20 was geworden omdat ik dus voorheen illegaal in barren heb gezeten). Dus ik zat heerlijk van de Karage te smullen en toen kwam de bediening ook nog frietjes naar mij brengen die ik op kosten van het huis kreeg omdat ik jarig was!! Bedankt Maarten!! Ik heb ook daar natuurlijk foto’s van....op den duur wilde eigenlijk iedereen naar huis dus ieder ging zijn eigen weg...

Woensdag 8 november:

Ik was redelijk laat opgestaan want op woensdag heb ik altijd pas om half 3 ’s middags college dus ik was rustig mijn dingetjes aan het doen en kwam de woonkamer nietsvermoedend binnen en daar hingen slingers!! Ja ik had namelijk die dinsdag van mijn ouders een doosje binnen gekregen met wat verjaardags-goodies zoals slingers en sieraden enzo! Dus die waren opgehangen voor mij...heel ff later kwam Mariko ook nog een taart brengen (met kaarsjes die ik mocht uitblazen!...heb daar ook een filmpje van!!)..helaas was Jennifer er op dat moment niet bij want die was met haar moeder de voorbereidingen aan het treffen voor het weekendje Miyajima/Hiroshima waar Gerrie, ik, Jennifer en haar moeder heen gaan...dus dat was jammer aangezien zij samen de taart hadden gehaald mja anyways..bedankt girls!! Wat later kwam Jennifer dus samen met haar moeder binnen omdat haar moeder natuurlijk benieuwd was waar wij leefden enzo...en toen was het kadootjes tijd!!....ik heb van Mariko een hele mooie tas+pen gehad, die ik graag wilde hebben maar nog niet had gekocht....en van Jennifer allemaal leuke goodies voor in kamer en in mn tas enzo...

Eenmaal op de uni was het natuurlijk internet-tijd en nadat ik Andre had gesproken op msn besloot ik wat eten te gaan halen...en wie kwam ik daar tegen...Ruben en zijn tutor...en ze hadden voor mij ook cadeautjes gehaald! (echt ik was stomverbaasd omdat ik dat helemaal niet had verwacht en het werd midden op straat gegeven en al die jappen maar staren enzo)...dus ik snel openmaken...ik had van de tutor van Ruben (ben haar naam kwijt) een lief doosje gehad met 3 soorten nagellak...en van Ruben een doosje met wat badzeepspul, lekkere badstofsokken en allemaal leuke sleutelhangers om mijn mobiel/sleutelbos enzo verder op te pimpen. Ik vond dat echt zo leuk! Het college ging die dag ook vlot en zelfs het praten tegen Japanners ging vrij soepel...om half 7 had ik met Jennifer, haar moeder, Mariko en Gerrie afgesproken om ze te trakteren op een etentje omdat ik jarig was....

Na college was ik dus snel naar huis gegaan om ff wat dingetjes te doen en wat nou zo leuk was....ik werd gebeld door Andre’s ouders...die ook een liedje voor mij gingen zingen...en ik kreeg een mailtje van mn zusje met felicitaties....ik was een beetje teleurgesteld dat ik dus deze dag geen felicitatiekaartjes in mijn brievenbus had gehad maar dat was snel over toen ik mijn huis binnen stapte....want...mijn doos met winterkleding enzo was gearriveerd!! Dus joepie joepie...nu kon ik me ook nog leuk aankleden voor mijn etentje! Echt mijn kast is ineens een heel stuk voller en ik heb nu ook nog eens meer schoenen enzo..bedankt pappie en mammie!
Ik was samen met Mariko naar Amuplaze gegaan want de rest ging op zichzelf erheen...en ik heb deze keer heeeel veel buitenlanders gezien en sommigen waren helemaal blij dat ook zij buitenlanders zagen (ze bleven Mariko en mij maar aanstaren...en t waren 9 van de 10 keer ook nog jongens....) ja ik ben het niet meer gewend omdat al die Japanners altijd maar bang zijn...we zijn gaan eten op de 5e verdieping van Amu-plaza (dat winkelcentrum bij Centraal Station) waar we het restaurant uit hadden gezocht waar ze dus als dessert, EXTREEM groot ijs hadden. Na lekker hoofdgerecht, en Gerrie’s kadootje (hij had ook leuke goodies voor mijn sleutelbos/mobiel gegeven! Zie foto’s!)besloot Jennifer’s moeder ons te trakteren op zo’n extreem groot ijsje...en wat was ie lekker en we hebben m zowaar opgekregen met zn 5en hahaha, maar de chocolade reep hebben we maar mee naar huis genomen want dat werd teveel hehe!!!! Ik werd tussendoor nog door mijn oom gebeld en door mijn vader die nog op zn werk zat....dus ik was helemaal blij natuurlijk! Nadat we nog even de arcade-game hall waren ingeschoten om nog wat te gamen zijn we weer naar huis gegaan...ik heb gewoon blaren van het Taiko-drumspel wat je daar kunt doen!...en onderweg werd ik weer teruggebeld door mijn papa die me feliciteerde en ik werd nog wat later ook nog gebeld door Andre...echt mijn dag kon niet meer stuk....

Ik wilde erna nog wel wat leuke dingen doen want het was heel misschien de bedoeling dat we wat met zn allen zouden gedaan..dus zowel de jongens als wij...maar zij waren niet aanwezig of ze moesten leren geloof ik...dus helaas heb ik daar niks meer over gehoord(en wie weet komt er nog een vervolg op dit hele gebeuren...want mijn tutor die EINDELIJK weer terug is uit Amerika wilde ook nog op mn feessie komen dus ja...), maar ergens was het maar beter ook want ik was me een partij aan het gapen..en ik moest ook nog een toets voorbereiden. Dus toen ben ik dat maar gaan doen en mijn blog gaan typen/foto’s bewerken hehe...verder zit ik nu ook te stressen omdat ik dus een spreekbeurt moet houden aankomende vrijdag over een onderwerp dat ik zelf mag verzinnen maar het moet wel Japan gerelateerd en kwalitatief zijn enzo...zucht...alsof het nog niet moeilijk genoeg is....dus ja daar moet ik nog maar ff over nadenken. Verder is internet dus helaas niet gekomen vandaag maar daar was ik dus ook dinsdagavond achtergekomen toen ik al die documenten ben gaan vertalen omdat ik wilde weten wat de bedoeling was....en wat bleek, internet wordt dus aankomende vrijdag in de middag....geinstalleerd (alleen de hardware) het instellen van de gegevens mogen we zelf doen (dat wordt dus weer een gedoe...dat weet ik nu al)....ik hoop dat ze snel komen (er staat tussen 13-17 uur....lekker ruim genomen) want als dat zo is dan kunnen we ook sneller weg naar Miyajima/Hiroshima...hopelijk lukt het dus om internet te fiksen voor volgende week maar ik geef geen garanties want het is tenslotte allemaal Japans enzo....en bovendien kan ik het op zn vroegs waarschijnlijk pas aankomende maandag testen omdat ik dus vanaf vrijdagmiddag/avond tot en met aankomende zondagavond wegben! Maar troost je, ik heb dan wel weer nieuw weblog materiaal!

Goed dit was m weer voor nu! Ik zal proberen nog wat foto’s online te zetten van mijn b-day maar ik weet niet hoeveel tijd ik tussendoor heb...dus ik zou zeggen hou het weblog in de gaten!

Byebyeee,

Claudia

Ps: ik wil iedereen hartelijk bedanken die mij, op wat voor manier dan ook, gefeliciteerd heeft met mijn 20e verjaardag!
Ps2: het is ook heel raar om je verjaardag in je eentje te vieren, ik vier het al 19 jaar samen met Sebas en nu kon dat dus niet!
Ps3: check het filmpje van de kaarsjes uitblazen onder filmpjes gebeurtenissen Japan..
Ps4: wel berichtjes blijven posten op mn blog heh...tis wel heel stil aan de overkant op het moment :(

2 opmerkingen:

Unknown zei

jammer dat je onze kaarten niet gekregen hebt misschien later leuk dat je verjaardag zo goed verlopen is hou vol liefs

xxxxxma plas

Anoniem zei

Hey claudia, echt leuk dat ze zo veel voor je verjaardag hebben gedaan! Heb je het nog naar je zin daar... zo te lezen wel :P heb je ons kaartje nog gehad? Is je spreekbeurd nog een beetje goed verlopen? groetjes leo, sandra dennis en mark