woensdag, juni 27, 2007

"Het is weer eens zover :(...soms word ik zo moe van mezelf...."

Ik ben door mijn enkel gegaan en nu loop ik dus een beetje moeilijk :( Ik baal ondertussen als een stekker want nu kan ik niet dansen :(

Het gebeurde allemaal afgelopen maandag...ik had die dag met Onno al wat ziekenhuisjes en apotheken gezien want Onno heeft een oorinfectie en als je samen naar de dokter gaat begrijp je beter wat er gezegd wordt (2 zielen weten meer dan 1) dus dat was allemaal geregeld.
Lopen we naar huis verstapt Claudia zich op een of andere manier (ben er nog steeds niet achter wat ik precies deed maargoed) dus ik ga op de grond zitten want ik voel me niet zo lekker door de pijn (was midden op straat en al die Jappen kijken wat ik natuurlijk in godsnaam aan het doen was)..ik ben (denk ik) flauwgevallen want ik herinner me niet zo goed meer wat er allemaal is gebeurt...alleen dat een vriendelijke Japanner me in de auto tilde om me naar het ziekenhuis/dokterspraktijk te brengen. Ondertussen kon ik eindelijk weer een beetje zien waardoor ik me realiseerde dat ik mijn bril niet meer ophad....die lag nog op de grond en helaas was ie niet meer heel :'( De oortjes aan beide kanten zijn op het scharnier compleet gebroken en het glas heeft een paar krassen. (de volgende dag zag ik ook een grote bult op mijn hoofd dus ik denk dat ik tijdens het flauwvallen met mijn hoofd voorover op de grond ben gevallen waardoor dus ook de bril kapot is gegaan)
Bij de dokter aangekomen bleek dat ik een zwaar gekneusde enkel had (wist ik al want voor mij is dit helaas niet de 1e keer in mijn leven (met deze keer erbij 8) en ze wilden een x-ray gaan maken. Ik heb dat geweigerd want ik heb een Nederlandse reisverzekering dus je moet eerst alles zelf betalen en dan pas kun je het terugvragen in Nederland en een xray is best wel duur. Ik heb wel mijn cooling-pads gehad en een soort steunkous. (dit hele ziekenhuisgrapje heeft me 100 euro gekost!)En daar moet ik het mee doen! Als het erger wordt moet ik terugkomen maar ik denk dat dat wel mee zal vallen :) Over 2 weken ben ik volgens de dokter weer helemaal de oude! Ondertussen gewoon maar fietsen naar school(ja ipv lopen is het beter dat ik fiets zei de dokter) en strompelen! Overigens is er op elke hoek van de straat in Japan wel een dokterspraktijk of miniziekenhuis..het ziekenhuisje waar Onno (zie foto boven) is geweest leek net een kerncentrale uit de jaren 30 met allerlei gare apparatuur en grauwe kleuren...mijn ziekenhuis was wel heel netjes alleen hadden ze een hal waar alle oude mensjes verzamelden die dan onder speciale apparatuur werden gelegd (misschien voor hun botten ofzo?) Het zag er heel raar uit want van 1 oud vrouwtje zag ik alleen haar benen nog uit een apparaat steken :S.
Overigens heb ik mijn bril heel netjes gespalkt met wattenstaafjes hahahah! zie foto :) (jammer is alleen dat wanneer ik terugkom in Nederland de bril net uit de garantie is...dat is echt balen want t was een hele dure bril!)


Byebyee,

Claudia

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ahhhh wat ontzettend sneu voor je zeg! Nou ja,nog ffies volhouden daar meis! Wel ontzettend aardig dat je door die Jap naar t ziekenhuis gebracht bent! Veel sterkte met je voet! xxx Rosa

X-U zei

Hey Claudia!

Ik hoop dat het al wat beter met je enkel gaat! Echt balen! En tis nog wel de laatste maand in Japan.

Beterschap!

Krisje