zaterdag, juli 14, 2007

"Verjaardagen ,feestjes en beestjes.... 27 juni t/m 13 juli"


Aangezien er op het moment een typhoon over Kyushu waait en er wordt geadviseerd niet naar buiten te gaan vond ik het wel een mooi moment om mn weblog maar weer bij te werken aangezien het alweer een tijdje geleden is...



27 juni Sahim’s verjaardag

Sahim was jarig en zn vriendinnetje Aya had voor hem geregeld dat we met een heleboel mensen naar een soort bar/bistro zouden gaan in de buurt van Chitosepia en daar dan tegen betaling van 1200 yen (8 euro) ons 2 uur lang konden vermaken met alcoholische drankjes en kleine hapjes. Hoewel ik nog steeds erge last had van mijn enkel (2 dagen eerder gebeurd) was ik toch maar even een kijkje gaan nemen. Het was eigenlijk een beetje the usual...kletsen eten en drinken maar gelukkig voor mij zaten we op stoelen dus kon ik mooi een extra stoel krijgen voor mijn voet :) Er waren best wel een hoop mensen, en een heleboel had ik lange tijd niet gezien dus dat was ook wel weer heel erg leuk. Sahim is een marokkaan en had voor zijn verjaardag een gasmasker van een stel Japanners gehad...zie foto....net echt heh? Ik had met Ruben en Onno net als bij Aya’s verjaardag 2 taarten cadeau gegeven en deze werden ook weer in sfeer met kaarsjes en liedjes aan hem gegeven. Algeheel was het een leuke avond en hoewel mensen nog naar karaoke gingen besloot ik om mn voet maar rust te geven en ben ik met wat andere mensen naar huis gegaan.


29 juni dansen Satouschool en Jet-party Ohana Cafe

Ik heb nu eenmaal betaald voor dansen en dus weerhoud een enkel mij er niet van om iig even te gaan kijken. Ik was daarvoor naar Amu-plaza gegaan omdat ik een poging wilde wagen om mijn bril te laten maken...verhaal opgehangen dat ik geen geld had voor een nieuwe etc. dus die man die wilde er wel even naar kijken. (overigens een hele dure brillenzaak)...na gesleutel van 20 minuten en moeilijk kijken, ging ie uiteindelijk maar nieuwe oortjes op mn bril zetten. En terwijl ie daarmee bezig was (realiseer je dat ik het allemaal niet goed kon zien met mn -4) vroeg ie ineens..”o vind je deze kleur wel goed??” Nou ja ik vond het allemaal prima want mn bril werd gemaakt! Toen ie eindelijk klaar was en alles had rechtgezet etc. Kwam het kostenplaatje. Dus ik was al bezorgd want hij keek ook heel moeilijk en ging al met een rekenmachine zitten, maar toen ie het uiteindelijke bedrag gaf schoot ik bijna in de lach. Het was namelijk maar 525 yen hahahaha (3,50euro) dus ik blij die winkel uit gelopen op naar dansen. Heb wat fotootjes tijdens de les geschoten van Onno die aan het dansen was en voor de sensei heb ik wat foto’s gemaakt met zijn camera want tenslotte had ik toch niks beters te doen. Na het dansen had ik gehoord dat er een feestje zou zijn in hamano-machi Ohana cafe. Onno en ik wisten niet waar dat was en waren dus gewoon op wat directies via een mailtje naar de juiste plek gegaan om even een kijkje te nemen en een drankje te verorberen. Hier heb ik eindelijk mijn coin teruggekregen (apparaatje uit Tokio dat mario-geluidjes maakt dat ik 2 maanden eerder was kwijtgeraakt) en heb ik nog wat gekletst met de Jet-mensen (dit zijn allemaal Amerikanen die Engelse les geven op middelbare scholen) en toen met de laatste tram naar huis.

30 juni Aoki verjaardag + nasty feestje in Ohana Cafe

Ja je leest het goed een dag later waren we weer in Ohana Cafe te vinden voor de verjaardag van Aoki! Als cadeautje hadden we een heeleeee grote Sake-fles voor hem gekocht en die is ook geloof ik de hele bar doorgegaan en was aan het einde van de avond op :S hahaha. Nou ja ik denk dat ie lekker was (heb zelf niets genomen)...de eigenaar van Nanak had beloofd dat ie zou komen 2 uur eerder toen Onno en ik in zn restaurant hadden gegeten dus die kwam ook inderdaad opdagen met een hele grote zak vol met gesneden Indiase Nan (soort brood) en ook die zak is de hele zaal doorgegaan. Ik heb nog gepraat met veel Japanse mensen (geloof het of niet van de 50 mensen waren er maar 8 buitenlanders te vinden (heel veel bekenden gezien die ik lange tijd niet had gezien!). T feestje zelf bracht ook nog wat bekende mee van de Latinparty dus ik heb nog heel even op de dansvloer gestaan (dansen ging niet heh). De muziek was overigens heel erg leuk omdat het heel afwisselend was, van R&B tot Hiphop tot Soul/Lounge en de plek zelf is ook groter dan Body2Soul. Fahdi (die gast uit Syrie) had te diep in het glaasje gekeken en toen we naar huis gingen toen paste ie niet in de auto dus hebben we hem gedirigeert richting cybac maar helaas hoorden we later dat ie de nacht in Hamanomachi op de grond heeft doorgebracht ergens onderweg naar cybac...hmmm :S

3 juli kattenfamilie op de universiteit

Onno had een tijdje terug een klein katje gefotografeerd in de buurt van de gakushoku (cafeteria) dus daar waren we heen gelopen om te kijken of ie er nog was. En ja de scheet was er nog en dat niet alleen...mama en papa waren er ook en het was gewoon adorable om te zien. Moeder verzorgde het jonge beestje en papa, ja die deed niet zoveel. Aangezien ik geen kattenvoer standaard op zak heb had ik ze maar een zooi crackers gegeven want het zijn zwerfkatten zonder vast huis dus die hebben ook recht op eten! Ik heb denk ik wel 100 foto’s geschoten van de katten omdat ze zo lief waren! Uiteindelijk hebben we ze weer met rust gelaten om naar huis te gaan.

6 juli Latinparty + 3 verjaardagen van Eddy, Carlos en een Japanse meid


De voet ging al een stuk beter dus ik besloot een poging te wagen om naar Body2Soul Latinparty te gaan en daar te dansen (uiteraard voorzichtig). Ik wist niet dat er 3 verjaardagen waren dus ik had samen met Onno maar 1 cadeautje gekocht voor Eddy. Die hebben we uiteindelijk aan alle 3 gegeven mochten ze het zelf uitvechten wie wat kreeg. Het was eerst nog heel rustig maar naderhand kwamen er steeds meer mensen tot het gewoon gezellig druk was. Amanda was er ook (Engelse mevrouw die goed Latin kan dansen) dus daar heb ik nog mee staan praten en dansen en een drankje van gehad. Vervolgens kwam Jazek binnenhobbelen dus daar heb ik ook een groot deel van de avond mee staan dansen omdat hij niet zo goed latin kan maar wel soepele bewegingen heeft dus dat ging wel goed (geen ingewikkelde draaien enzo wat dat kon ik toch niet). Toen was het tijd voor Tequila wedstrijden...en ja daar heb ik ook aan meegedaan. Iedereen kreeg citroen, zout en een behoorlijk groot glas Tequila om in 1x achterover te mikken. Aan het eind van de avond goot het behoorlijk en besloten Amanda, ik, Onno, Ruben (was later gekomen) en een Japanse meid die ik vaker heb gezien maar omdat ik zo slecht ben in namen haar naam dus niet weet, naar huis te gaan met de taxi. Het onweerde enorm en de wegen waren net rivieren dus ik maakte me een beetje zorgen of het allemaal wel goed zou gaan. Gelukkig ging het goed en stonden we 30min later weer thuis in de dorm(waar Ruben en Onno heel even geen stroom hadden)...

7 juli katjes, spinnen en amigo

de dag begon al heel goed omdat ik een grote snelle spin op mn kamer had en ik rust uiteraard niet voor dat ding dood/verwijderd is dus na een klopjacht van 30 minuten heeft Gerrie m kunnen doden en kon ik verder met mn kamer weer reorganiseren zoals ie stond voordat de spin kwam. Ik had met Onno afgesproken om naar de Flower mate te gaan want de eigenaar had een kadootje voor zn vaste klanten. Bij de dorm hangen nu heeeel veel spinnen (vanwege het vochtige regenseizoen weer) en daartussen hingen ook 2 enorme zwart gele spinnen (zie foto) en daar moest ik toch wel even geboeid naar kijken en foto van maken...heb ook een filmpje gemaakt dat ie beweegt maar dat is best eng! Op de universiteit was ik samen met Onno nog naar een ander klein katje gaan kijken dat in de buurt van de cafeteria rondliep...een oranje katje die echt poeslief was! Ik heb m een tijdje knorrend op schoot gehad en naderhand vanwege het rare weer naar een afdakje gebracht waar een klein bakje lag met een t-shirt erop die ruben had achtergelaten en wat eten...dus daar hebben we het beestje achtergelaten want ja we moesten weg :( Hij was echt om op te eten maar helaas loopt er een gemene Japanse leraar rond die vind dat die kat niet onder het afdakje mag zitten en dus nu hoop ik dat het beestje dan wel ergens anders een plekje kan vinden (zeker nu met de typhoon/regenseizoen) mgoed...Naderhand bij de FlowerMate een pak Japanse koffie gehad als cadeau voor de vaste klanten en daar watgegeten en gekletst met de eigenaar over wereldse problemen (uiteraard allemaal in het Japans) en toen naar huis want daar was een Amigo feestje aan de gang en dan mocht je je wens opschrijven op een briefje en die dan ophangen in een boom (tis een Aziatische feestdag 7-7) nog wat gekletst en pannenkoeken gegeten en naderhand met Onno nog wat tv gekeken.

13 juli Afscheidsfeestje Annet en Jessie

Nadat ik ’s middags met Chieko en Onno 1 van mijn Japanse bankrekeningen had gesloten en nog naar de kapper was geweest was het tijd om richting Amu te gaan om Indiaas te eten en naar dansen te gaan. Helaas heb ik op het moment naast een enkel die aan het genezen is ook een verdraaide knie opgelopen dus ik moet extra voorzichtig doen op het moment. Heb een klein beetje gedanst maar mn voeten deden wel heel erg zeer erna dus dat was misschien niet zo’n goed idee maar ik ben nu eenmaal eigenwijs. Ik heb wel knieverband en genezende zalf gehad van de danslerares :) Na het dansen naar huis waar we Amida tegenkwamen die ook onderweg naar huis was...ik had een mail gehad van Moses die vroeg of wij naar Nishimachi kwamen om het afscheidsfeestje van Annet en Jessie bij te wonen (getrouwd stel dat woont in Nishimachi en na 2 jaar teruggaat naar Amerika). Nou ja we gingen toch naar huis en aangezien het daar werd gevierd...waarom niet. Het feestje was al een beetje afgelopen maar genoeg om iig nog wat mee te snacken en eten en kletsen. Mijn hand is gelezen door een Chinese griet en blijkbaar heb ik een van de beste handen die er zijn...Superlange Levenslijn...Carrierelijn die stabiel en lang is...Geldlijn die ook lang en stabiel is....Liefdeslijn die stabiel en lang is..het enige wat ik niet goed heb volgens mijn hand is mn gezondheid maar dat is ergens rond deze leeftijd (nou klopt wel aardig met mn enkel enzo hahaha) dus nou ja. Naderhand met een Indiase jongen buiten zitten kletsen over Nederland en toen was het eigenlijk alweer afgelopen en ben ik maar terggegaan naar mijn kamer.

Ik heb nog het een en ander in het verschiet de komende weken...ik ga volgend weekend voor 3 daagjes samen met Onno naar Fukuoka om daar Lindsey op te zoeken en verder heb ik nog 2 dagen school voordat mn “vakantie” begint. Nog een tentamen maken en een grote presentatie doen waar ik echt helemaal geen zin in heb. En vandaag zou ik een Latinparty hebben maar gezien de typhoon die overraast ben ik er nog niet helemaal uit of ik erheen ga. Morgen ga ik met Ruben en Onno naar de bioscoop om Die Hard 4 te kijken.....

Goed dit was m weer voor nu, jullie zijn weer op de hoogte! Tot laterrrr....

Byebyee,

Claudia
PS: Check de foto’s onder de nieuwe link!

1 opmerking:

X-U zei

Dat zwart-witte poesje is echt TE schattig ^__^.