woensdag, december 06, 2006

"weekend van karaoke, amerikanen, barbeque en baard..."

Vrijdag 1 december:

Afgelopen vrijdagavond ben ik samen met de Nederlanders (op Onno na) en wat Japanners, een Koreaan, een Amerikaan, een Marokaan en een Turk (ik geloof dat ik ze nu wel allemaal heb opgenoemd) wat gaan drinken bij Shirotoppu. Dit is een Izakaya bij de universiteit in de buurt. We deden een arrangement dat je voor 2000 yen (lees 14 euro) 2 uur lang onbeperkt kon drinken...dus je kunt wel raden dat de sfeer op den duur behoorlijk gezellig was :)
Ik heb wat gepraat met Tom (een Amerikaan die ik nog niet kende maar Jennifer, Mariko en Gerrie wel) en zo kwam ik erachter dat er dus een heleboel Amerikanen in Nagasaki zitten en dat ze op een andere language-course school zitten bij Baard z’n bar in de buurt.

Ik heb verder nog wat Turkse en Marokkaanse woordjes opgepikt (altijd handig :P) en natuurlijk foto’s geschoten. Nadat we met zn allen hadden geborreld wilde het merendeel nog gaan karaoken! Nou dat gaat er altijd wel bij in bij mij, dus liepen we naar de overkant van de straat (dit is een goedkope Karaoke-bar waar je voor weinig geld je longen uit je lijf kunt zingen)....eenmaal binnen viel het aantal Engelstalige liedjes erg tegen, maarja weinig keus als je geen Japanse liedjes kent. Dus na wat klassiekers te hebben meegeblerred en te hebben geluisterd naar het kattengejank van anderen (nee ik trek zelf ook geen volle zalen...)was het al snel weer tijd en toen ik op mn horloge keek was het tot mijn grote verbazing al 5 uur in de morgen hahaha. Dus uiteindelijk snel naar huis gelopen en toen nog op internet gezeten want omdat het dus zo laat/vroeg (kies er maar 1) was kon ik makkelijk met het thuisfront communiceren. Dus uiteraard nog even gebabbeld en meegeluisterd met Ruben die een meisje op zn kamer had zitten (het is hier ook zo gehorig :S). Dit meisje zat overigens ook bij ons in de Izakaya...geloof dat ze Chi heette.

Zaterdag 2 december:

De zaterdag begon eigenlijk heel laat voor mij omdat ik pas om half 7 ‘s morgens in slaap was gevallen ofzo...na heerlijk te zijn wakker geworden en nog wat huiswerk te hebben gedaan zei Mariko vervolgens dat ze was uitgenodigd voor een Barbeque op de Amerikaanse dorm, om 15.00 uur ’s middags. Goed ik had ook wel zin en nadat we wat mensen hadden opgetrommeld konden we gaan. Maarten en Andy wilden op de fiets gaan want het was bij Baard in de buurt dus dat zou geen probleem zijn (half uurtje fietsen). Ik wilde ook een keertje op de fiets gaan gewoon om te zien of dat te doen was dus ik besloot mee te gaan. Andy was zijn fiets vergeten op te halen bij Kanko-dori dus uiteindelijk bleven Maarten en ik over. Na Richard zn schoenen te hebben gedumpt op het voetbalveld en wat te eten te hebben gehaald bij de supermarkt was het tijd voor de grote fietstocht! Maarten had me al gewaarschuwd dat wanneer je geen versnellingen hebt het nog weleens lastig kan worden (Berg op berg af)...mja goed das goed voor de lijn denk ik dan maar.

De fietstocht was erg zwaar omdat we eigenlijk het hele eind bergopwaarts moesten fietsen met wind tegen...MAAR ik heb het gered :) met mn tong op mn knieeen kwam ik aan bij de Amerikaanse dorm waar ik tot mijn verbazing zag dat Baard met zn gezin er ook was! Dus dat beloofde alweer gezelligheid. Het was vooral leuk om te zien dat er zoveel buitenlanders waren (ja logisch ik weet het maar toch!)...ik raakte aan de praat met wat van deze mensen en uiteraard moest er gevraagd worden of ik Amsterdam kende (ja wiet en hoeren heh)...goed ik had gezegd dat er een barbeque was. Nou laat ik het zo zeggen, de dorm ziet eruit als een gevangenis (zie prikkeldraad en gracht om gebouw met hek), je hebt geen buitenplaats waar je wat kan doen dus wat doe je dan...je opent de ramen en gaat op het dak lopen van de 1e verdieping, zet er een barbeque-grill iets constructie neer en voila! Barbeque-plaats is gerealiseerd!
Goed voor ik afdwaal....ik ben nog ff rond gaan lopen in het gebouw want geloof het of niet...het was KOUD! Ik heb serieus nog steeds spijt dat ik die dag met de fiets was gegaan want het idee dat ik 30 minuten terug zou moeten fietsen zorgde dat de moed me in de schoenen zonk. De dorm-kamers van de Amerikanen zijn best wel groot moet ik er ff bij zeggen...kwa meubels enzo valt het allemaal wel tegen....t ziet eruit alsof het allemaal van de schroot afkomt maargoed...de verwarming stond binnen aan dus ik zat uiteindelijk met 1 Amerikaan en een Brit op de kamer te praten over van alles en nog wat (tja tis eens wat anders dan het hakkel-japans)...
De humor van die Amerikanen beviel me erg goed....ik heb dus een aantal keer gewoon blauw gelegen om de meest random opmerkingen (die overigens niet leuk meer zijn als je ze naar het Nederlands vertaald). Er liepen veel mensen rond op deze barbeque-toestand en ik heb er misschien maar 7 gesproken maar ik had het echt super naar mn zin. Alcohol heb ik niet genuttigd daar want ik was bang dat ik dan schommelend op de fiets zou zitten.

Ik was met Maarten meegefietst alleen hij ging eerder weg dus ik zou zelf naar huis moeten fietsen in het donker....geen probleem dat doen we ff!
Maar eerst nog ff met de hele meut naar Baard toe (ineens was zn Izakaya wel heel erg vol!)..Ik belandde daar naast Kevin (een Amerikaan die een borrel teveel op had)...ik had erg veel lol met deze jongen en ik had hem op een gegeven moment zover gekregen dat hij geloofde dat ik zijn moeder was! Mwahahaha dat heeft hele leuke momenten opgeleverd waaronder het feit dat hij zich afvroeg waarom ik dan zo jong was......Ik heb wat onzin filmpjes gemaakt van deze jongen...die plaats ik nog wel ff. De tijd verstreek maar het leek wel alsof het al 3 uur’s nachts was...in realiteit was het pas uurtje of 8 ’s avonds. Na nog een babbel te hebben gehouden met John en Shane? Besloten een aantal mensen om te vertrekken per taxi richting Hamanomachi (dat is in de buurt van Kanko-dori ...een minuutje of 30 vanaf Nagasaki Universiteit)...ik had niet zoveel behoefte om daar heen te gaan...alsmede omdat ik dus met mn fiets zat en ik de volgende dag vroeg op zou moeten staan. Ik wilde ook niet meer blijven bij Baard want ik had niet zo’n zin meer, ik wilde wat doen (zoals bowlen ofzo)...John had hetzelfde idee dus besloot hij om met de taxi richting de Universiteit te gaan en dan zou ik ondertussen naar de universiteit toe fietsen.
Na gedag te hebben gezegd en Baard te hebben gerustgesteld dat ik zou bellen als ik veilig was aangekomen stapte ik op mn fiets. En oooo wat heb ik alle snelheidsrecords gebroken zeg...ik ging 3x zo snel dan op de heenweg. Dus ik was binnen 10 minuten bij de uni waar John ook was gearriveerd.

We wilden gaan bowlen en ik zweer je dat ik een hele grote bowlingkegel op het dak van de macdonalds had gezien maar toen ik m wilde aanwijzen aan John was die hele kegel zoek! Hij mij voor gek verklaren maar ik heb m ECHT gezien!...dus bowlen ging niet echt werken dus ben ik maar gaan poolen samen met John. Het was heel gezellig en ik heb nog gepraat over wat voor boeiende dingen er allemaal in Nagasaki zijn, zo ben ik erachter gekomen dat Cybac een leuke tent is waar je 1500 yen (12,50euro) betaald en vervolgens 7 uur lang, alles kunt doen wat dat gebouw te bieden heeft (internet, manga, tv, games, karaoke en je kan er zelfs slapen! Drankjes zijn gratis!...je krijgt je eigen kamer)...hadden ze dat maar in Nederland!
Na een uurtje te hebben gepooled ben ik gewoon naar huis gereden waar ik vervolgens mijn bedje ben gaan opzoeken want ja....moet toch ook je rust hebben!

Zondag 3 december:

Zondag moesten we om 10 uur klaarstaan want Baard zou ons (Mariko, ik, Jennifer en Gerrie) meenemen naar zijn geboorteplaats Hasami. Dus wij stonden allemaal netjes kou te lijden om een uurtje of 10 maar GEEN baard in zicht. Zucht, dus dan maar wachten....hij belt dat hij eraan komt...eindelijk 40! Minuten later komt ie aan. Hij had een hele grote auto geregeld omdat we met zn 7en zouden zijn. Deze auto is van Sensei en is serieus asociaaaal luxe. Alles van binnen was leder...je hebt 3 rijen met stoelen...verstelbaar uiteraard..airco, navigatie, gordijntjes die automatisch gaan...zelfs de achterklep en de schuifdeuren zijn automatisch! Dus eenmaal onderweg hebben we een hoop van het landschap gezien...we zijn nog langs een plek geweest om even te pauzeren waar we een grote brug konden zien maar het ging eigenlijk om de kleine draaikolkjes in het water. Na een bizar apparaat te hebben gezien waar LEVENDE kreeften inzaten (net als zo’n apparaat op de kermis kun je hier geld ingooien en dan vervolgens met een grijper proberen uit het water te vissen...als je m vangt is ie van jou)...wat souvenirs te hebben gekeken gingen we verder op onze tocht naar Hasami. We deden dit keer een andere route dan normaal omdat we graag Huis Ten Bosch wilden zien. Dit is een soort van attractiepark waar je allerlei Europese en Nederlandse gebouwen kunt bewonderen die gewoon letterlijk zijn nagemaakt op ware grootte. Hier uiteraard weer foto’s van gemaakt.

Eenmaal in Hasami bezochten we eerst een soort attractieparkje met allerlei gebouwen (zowel Frans als Duitse enzo), we hebben daar ons middageten, een lopend buffet gehad...een kotsende Nonoka (goed voor je eetlust) en nadat ik nog wat foto’s had gemaakt zijn we doorgereden naar een pottenbakkerij (waar Hasami bekend om staat overigens)...hier heb ik 2 hele grote stenen drinkbekers gekocht. (dit zijn dezelfde bekers als ze bij Baard gebruiken, dit zijn zogenaamde “drops” bekers, omdat de glazen rondjes in het glas op druppels lijken)...nadat iedereen zijn eigen kadootjes had gekocht was het tijd om naar het ouderlijk huis van Baard te gaan. Eenmaal daar aangekomen viel het me gelijk op hoe raar dat huis was ingedeeld. Je komt binnen, de vloer is gewoon steen...geen toeters en bellen...het was er koud (geen isolering)...vervolgens zit er in het huis nog een schuifpanelen ruimte waar de woonkamer inzit....hier lag zo’n speciale verwarmde deken waar je onder kon zitten met je benen....we gingen nog even een ruimte bekijken waarvan mij niet helemaal duidelijk is wat er nou zo boeiend aan was (op de hele grote zwarte vaas na!)...we kregen wat thee en nog een soort moorkop-achtig ding dat we konden opeten. Na wat gepraat en gezelligheid gingen we op doorreis naar de volgende pottenbakkerij. Hier heb ik niks gekocht want mn tas lag in de auto en daar zat mn portemonnee in. Ik heb hier een achterlijk dure vaas gezien van 3 miljoen yen (omgerekend 21.000 euro) en nog een grappige foto van Baard gemaakt die zn hoofd in de vaas steekt. Na nog even terug te zijn gegaan naar Baard zijn ouderlijk huis en iedereen gedag te hebben gezegd gingen we met de auto alweer richting huis want het was inmiddels al een uurtje of 4.

Maar de dag was nog niet voorbij want we zouden eerst nog even de zonsondergang gaan bekijken op een plek op een berg. Dus nadat we in het schemerdonker naar boven reden met een VEEL te grote auto op een VEEL te klein weggetje en ik mn hart vasthield hadden we een verbluffend uitzicht in het halve donker op een uitgestorven Hasami, met haar rijstvelden en heuvels. Baard dronk nog even wat water uit de berg en vervolgens gingen we weer naar beneden (ook dit keer hield ik mn hart vast).....Eenmaal weer in Nagasaki zouden we naar Sensei gaan (de eigenaar van de auto) want we hadden afgesproken dat we bij hem thuis zouden eten met zn allen. Uiteindelijk kwamen we terecht op een bovenverdieping van een huis waar Sensei woonde met zn hele gezin (en dan heeft ie zo’n luxe auto :S)...zn ouders wonen beneden...
Er was alleen een klein probleempje want sensei heeft een hond en hoewel hij deze wel netjes in de andere kamer deed zodat ik er geen last van zou hebben gebeurde dat op den duur toch. Na overigens heel lekker gegeten te hebben (we hadden weer Nabe..dat gerecht met die pan met bouillon waar je allerlei vlees en groenten bij kunt doen) en nog wat gekletst besloot ik dat ik het niet meer trok want ik kreeg last van mn ogen. Dus uiteindelijk ben ik samen met Mariko om een uurtje of 10 naar huis gereden door Baard....en toen heb ik nog ff geinternet en ben ik lekker op tijd gaan slapen want ja helaas gaan college’s ook door....

Dit was mijn weekend, zoals je ziet heb ik het weer lekker druk gehad maar zo hoort het ook! Ik heb nog wat andere dingen in het verschiet maar wat, hoe en wanneer dat weet ik nog niet precies...dus jullie horen nog van me!

Byebyee,

Claudia

Ps: zie foto’s onder nieuwe link
Ps2: zie filmpje van dronken jongen onder filmpjes gebeurtenissen Japan
Ps3: ik had een probleem met het invoegen van foto's in deze post dus ik verwijs je naar de nieuwe fotolink...

1 opmerking:

Unknown zei

hallo dat heb je weer leuk voor ons uitgetikt we volgen het zo heel goed je word aardig vermaakt leuk behalve japans ook andere talen doe je best kusjes van ons plasjes