maandag, december 11, 2006

"karaoke, feesten, boogschieten en theeceremonie 5 en 8-11 december...."

Afgelopen week heb ik me prima vermaakt met allerlei uitjes dus ik vond het maar weer eens tijd om jullie wat te vertellen….

Dinsdag 5 december:

Deze dag zou ik oorspronkelijk met de Nederlanders en hun Japanse tutoren Sinterklaas vieren maar wegens gebrek aan motivatie en inspiratie is dat toch helaas niet doorgegaan. Ik heb wel voor het eerst sinds 2 maanden contact gehad met mijn tutor. We zijn wat gaan drinken en ik had nog een cd gekregen met wat muziek (die cd die deed het overigens niet...hij weet wel wat hij weggeeft)....’S avonds ging sinterklaas dus niet door maar ik had gehoord dat de Amerikanen met wat andere mensen waaronder Shira wilden gaan karaoken...dus uiteraard ben ik meegegaan. Het was nog een heel gedoe om een ruimte te regelen want we waren met zn 18en ofzo maar uiteindelijk hadden we 2 kamers met heel veel Engelse liedjes en konden we 4 uur lang karaoken voor ongeveer 6 euro pp. Het drinken hadden we alvast gekocht dus dat was ook geen probleem. Ik heb me helemaal lam gezongen samen met Mariko!...Om rond 12en middernacht besloten we om door te gaan naar een andere tent bij Sumiyoshi in de buurt. Deze staan-bar was wel gezellig en ik heb me daar wel vermaakt met de Amerikanen...overigens kwam er nog een tv-ploeg binnen die ons ging filmen dus we moesten ons even natuurlijk gedragen (yeah right!)...deze bar sloot om 2 uur dus gingen we door naar de bar genaamd Pastime waar we ons konden vermaken onder het genot van een hapje en een drankje...De eigenaar vond ons volgens mij maar rare snuiters en uiteindelijk is de ene helft wat eerder weggegaan naar een andere tent en bleef ik met wat anderen achter...ik heb het bij deze bar tot kwart voor 4 snachts uitgehouden en ben zelf met de taxi teruggegaan want de rest wilde nog niet weg. De taxichauffeur was overigens een beetje verdwaald (ze hebben hier ook geen navigatie in de taxi’s)...maar het was allemaal goedgekomen. Kortom ik heb me wel enorm vermaakt deze avond!

Vrijdag 8 december:

Toen de colleges waren afgelopen ben ik samen met Ruben en Onno wat gaan eten in de Shokudou (studentencafetaria) waarna we zijn doorgelopen naar het Ongaku-centrum (muziekcentrum) waar blijkbaar een heeel lief katje genaamd O-Hagi rondloopt. Ik heb het poesje tot op heden vandaag niet gezien maar ik heb wel nog heel even piano gespeeld....ik ben van plan om nogmaals een poging te wagen om piano te leren spelen (ik heb het doorzettingsvermogen van een aap maar toch wil ik het proberen)...vervolgens liepen we door richting een plek waar heel veel katten zaten en daar heb ik nog wat lieve foto’s gemaakt :D Nadat ik nog even naar huis was geweest om te internetten en wat muziek had gedownload ben ik om 5 voor 3 teruggeraced op mn fiets want ik zou gaan poolen met Ruben, Onno en Onno’s tutor....Ik had heel erge haast want we zouden deze avond ook nog een feest hebben van ons Ryugakusei-center (uitwisselingsstudent-centrum)...de dress-code was zogenaamd semi-formal....Het poolen was erg leuk en ik werd “cool” genoemd door Onno’s tutor want ik had namelijk mn colbertje aan omdat we gelijk door zouden gaan naar dat feest. Goed het feest was in de buurt van Urakami (7 tramhaltes vanaf Nagasaki Universiteit) en vervolgens zouden we even naar het gebouw toe moeten lopen. Ik sprak onderweg met een Amerikaan die hier ook studeerd samen met zn vrouw en nadat we waren gearriveerd op de plek waar we moesten zijn kon ik mn ogen niet geloven....Het gebouw was echt superchic! En toen we binnenkwamen werd het alleen maar erger....okee ik had kunnen weten dat Japanners er in het dagelijks leven al supernetjes uitzien en dat semi-formal iets is dat bij hun gepaard gaat met smoking maar toch! Bovendien wisten wij niks van het feest af tot afgelopen middag dus ja wat wil je dan ook maar ik schaamde me een beetje voor hoe ik eruit zag...ik had geen mooi 3-delig mantelpakje maarja goed whatever...Het buffet was fenomenaal en helaas waren de tafels iets te laag om op te leunen en waren er geen stoelen maar de optredens waren leuk verzorgd door de Ryuugakusei-studenten! De Nederlanders wisten dus van niks anders hadden we misschien ook wel wat laten zien op het podium. Goed nadat het feest rond een uurtje of 8 was afgelopen besloten we met zn allen een film te gaan kijken bij Sahim thuis. Ik, Gerrie, Onno, Richard, Mehmet en Sahim zijn Lord of the Rings 3 gaan kijken en daar zijn nog wat briljante dialogen uit voort gekomen :P...vervolgens was het alweer bedtijd want het ging al richting 2 uur snachts.

Zaterdag 9 december:


Ik wilde deze dag wat inkopen gaan doen voor de kerst en voor mijn eigen persoonlijke verzorging...ik zou oorspronkelijk zelf naar Amu plaza gaan bij het Station maar uiteindelijk ging ik samen met Ruben. Ik ben niet echt geslaagd voor wat ik allemaal wilde gaan kopen maar ik heb wel mijn parfum kunnen kopen die ik nog wilde hebben (mijn parfum was op en ze verkochten precies dezelfde hier!) Dus nadat ik blij en opgetogen mn luchtje had gevonden besloten Ruben en ik nog wat te gaan drinken om dat te “vieren”...heb nog een heeeel lekker ijsje gegeten en ben toen weer naar huis gegaan omdat het alweer tegen 6en liep (ik was pas om half 1 opgestaan)....’S avonds zou er een feest zijn van Rob (dit is een Engels leraar die we hebben ontmoet op de Umegasaki School een hele tijd terug)...nadat we eerst met wat mensen naar een Amerikaanse meid, genaamd Lindsay, waren gegaan...daar het drankspel hadden gespeeld gingen we vervolgens vrolijk rond een uurtje of 11 richting Body2Soul...de locatie van het feest. Eenmaal binnen kreeg ik gelijk een vertrouwd gevoel want geloof het of niet...er waren 4 Japanners en voor de rest alleeeen maar buitenlanders (Voornamelijk Engels leraren van een jaartje of 24 enzo)...iedereen was aan het feesten en aan het dansen en ik had het ook super naar mn zin...de muziek was goed ( er waren 4 verschillende dj’s) en ook de drankjes die ze hadden waren heel erg lekker...helaas ging het merendeel van de mensen zo rond een uurtje of 3 ’s nachts naar huis dus begon het een beetje leeg te raken...Sahim die vroeg nog of ik zin had om naar Karaoke te gaan met een aantal mensen maar daar had ik niet zoveel trek in die avond....dus uiteindelijk zijn we met zn 6en in de taxi gestapt richting de dorm om vervolgens redelijk kapot te gaan slapen....Ik heb hier nog een aardige DJ ontmoet genaamd Zack(of Jack...bied ruimte voor discussie) en hij zou me op de hoogte houden van de eventuele feesten...(ik heb alweer vernomen dat er aankomend weekend een Latin-party wordt gehouden in Body2Soul...klinkt heel leuk iig!)

Zondag 10 december:

Ik werd laat wakker en na wat schoonmaak werkzaamheden en huiswerk besloot ik om mn gezicht maar weer eens te laten zien op de schietvereniging...Aldaar aangekomen zag ik dat er heel veel mensen aanwezig waren deze keer want wat bleek...ze gingen de vang vervangen! Nou weet ik uit ervaring dat een vang vervangen heel veel werk is maar ik zweer je het systeem wat zij gebruiken is hoogstens een half uurtje werk! Ze schieten namelijk op, geloof het of niet, Tatami-matten! Die spijkeren ze vast en dan heb je een vang! Na nog wat geschoten te hebben met de zware compoundboog (t ging heel goed overigens) en het nieuwe detentie-centrum te hebben aanschouwd wat naast de schietclub staat vond ik het wel weer welletjes en wilde ik naar huis. Op dat moment kwam er een man naar me toe die vroeg of ik zin had om aankomende zondag mee te doen met een soort evenementendag op de schietclub...je schiet dan geen wedstrijd maar je schiet dan op andere objecten dan normaal...klinkt goed (in Nederland deed ik niet anders!) dus uiteraard ga ik proberen om er dan te zijn (t begint helaas wel heel erg vroeg dus ik kijk nog wel even aangezien het Latin-feest de dag ervoor is :S)...ik heb me ingeschreven voor de schiet-competitie op 7 januari in Nagasaki (kost helaas wel 21 euro zucht...)Overigens is Nagai-sensei ook nog naar me toegekomen om mn lengte te vragen in verband met dat evenement dat ik de 8e van januari ga meemaken (20-jarige festival)..dit omdat ik een furisode (soort kimono) mag lenen van Suzuki-san (de vrouw van het Yukata-dragen van de vorige keer!)...Na schieten ben ik snel naar huis gegaan want ik had nog genoeg te doen!

Maandag 11 december:

Ik heb gewoon college gevolgd en gelukkig hadden we geen toets want dat zag ik eerlijk gezegd niet zo zitten...ik heb van Ruben een heel klein stukje van de intro van Final Fantasy X geleerd te spelen op de piano! En nu wil ik de rest ook leren dus ik ga heel hard oefenen opdat ik straks het hele stuk kan spelen! De poes Ohagi die bij dit muziekcentrum verblijft heb ik weer niet gezien helaas...vervolgens hadden we om half 3 ook nog Japans cultuurcollege...en dit keer was het de thee-ceremonie...zucht hoe saai kan het worden! We mochten zelf een stukje van het thee-maken doen en nadat we nog wat snoepjes hadden gegeten en de gebruiken rondom de theeceremonie hadden doorgenomen was het eigenlijk alweer vrij snel tijd om te gaan...ik heb uiteraard nog wel wat foto’s gemaakt maar tis niet zo heel denderend want mn accu was leeg :S...heel misschien heb ik vanavond nog een Nomikai van Shira en co maar ik weet nog niet zeker of ik dat zal gaan doen...ik zie het wel heb nog genoeg huiswerk voor morgen!

Goed jullie horen snel weer van me...voor nu heb ik weer genoeg gepraat...ik zou zeggen lees het verhaaltje en kleur de plaatjes :P

Byebyeee,

Claudia

Ps: zie de nieuwe foto’s onder de nieuwe link!
Ps2: zie nieuwe filmpjes onder filmpjes gebeurtenissen Japan

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Claudia!
Ik kom met kerst naar Nagasaki en misschien heb je zin even bij te kletsen?
Ik kom 26 december om 11.00 uur aan op Nagasaki-eki-mae en ik hoef mijn metgezel pas om 16.00 uur op het station te verwachten.
Als het je wat lijkt, mail of post wat op mijn weblog.
Groetjes,
Marit
PS: leuke blog, het lijkt erop dat jullie je ook wel weten te vermaken in Nagasaki. :D

Unknown zei

hoi nou je lijkt aardig op weg een nacht mens te worden staks kan je hier niet meer aarden


xxxxx ma plas

boreas zei

Hey Claudia, zodan. Dat is weer een lang en vooral gedetaileerd verhaal. Lekker bezig. en dan ook nog leren. Gaat in hoog tempo hoor.
Ennuh .. humor dat verhaal van het feest met de dress code die totaal de mist inging. Haha. En lief he die poesjes. Trouwens verrekte handig van die boogsporters met die matten.
Greets Pa XXX