maandag, december 18, 2006

"De week van piano spelen, yakiniku en latin-party 12 tot en met 17 december....."

Goed! Tijd voor weer eens een berichtje over wat heb ik allemaal gedaan de afgelopen week!

Dinsdag 12 december, woensdag 13 en donderdag 14 december:

Ik dacht na college, laat ik weer eens op de piano gaan jengelen want ja ik moet toch blijven oefenen! Ik was samen met Onno naar het ongaku-centrum gelopen waar je dus kunt oefenen. Eenmaal daar aangekomen dacht ik dat het wel leuk zou zijn om even te kijken of O-Hagi (das een poesje die lijkt op Fyenta, onze poes thuis) er was. En ja Bingo! Zij was er....en ow wat was ze lief! Helemaal op me schoot kruipen enzo dus ja dan kan ik niet meer weigeren....het was alleen nogal koud dus ik ben op den duur, zonder die poes, uiteraard weer naar binnen gegaan. Na mijn stukje te hebben geoefend en Onno te hebben geprobeerd het te leren was het tijd om naar huis te gaan. Overigens gingen woensdag en donderdag eigenlijk een beetje op dezelfde manier dus niet zo heel veel boeiends daarover, heb donderdag wel samen met Ruben nog even gewinkeld in Chitosepia. Daar heb ik een hele warme bruine fluffy Fleece-deken gekocht voor mn bed en nog wat kleine hebbedingetjes en een kadootje voor de Nomihodai van de volgende dag. En ’s avonds nog met Ruben gaan poolen in het mc.Donalds gebouw.

Vrijdag 15 december:

Overdag ben ik samen met Ruben, na college richting het muziek centrum gegaan want ik wilde wel weer wat nieuws erbij leren. Overigens hadden we de die dag in de Shokudou (de mess-hal) gegeten en tot onze grote verbazing zat er ineens een poes bij onze tafel. En als ik me niet vergis was dat o-hagi! Uiteraard moesten we daar nog foto’s van maken...tot misschien een beetje ongenoegen van de Japanners om ons heen, want er mogen geen katten binnen maargoed we zijn buitenlanders dus dat is niet erg hahaha. Ik heb die dag nog een berg kerstkaarten gekocht, die overigens best wel prijzig zijn...wat ik al niet over heb voor jullie :P Daarna heb ik een sprintje naar huis getrokken want ons speciale feestje met de ESS (Engels club) zou om 7 uur beginnen en we moesten om half 7 verzamelen voor de universiteit. Alle Nederlanders zouden hiernaartoe gaan...op Jennifer na want die zat toen al in de trein richting vliegveld om naar huis te gaan (byebyee Jenn tot over 3 weken!)..

Nadat we waren verzameld en we bij de plaats aankwamen waar we zouden gaan feesten bleek dat ook Pak (Koreaan er was) en ook Sahim (Marokkaan) was er. Eenmaal binnen moesten we een lootje trekken want dat zou je zitplaats zijn en ook je lootje voor het kadootje...(heel ingewikkeld systeem...ga ik niet uitleggen). Deze plaats waar we zouden gaan vieren was een Yakiniku (soort restaurant waar je kunt bbqen als het ware!)....ik kwam terecht bij Onno, Sahim en 2 Japanse meisjes (ben de namen alweer kwijt, lijkt teveel op elkaar)...heb me erg vermaakt met het lekkere vlees wat je zelf mocht barbequen zeg maar. En ik had Gerrie’s kadootje getrokken....een doos met koekjes (plaatje was Nijntje van Huis ten Bosch..een themapark met Europese gebouwen op Kyushuu)...mijn kadootje werd door Pak getrokken dus hij ook weer blij uiteraard! Een nomihodai houd in dat je voor een vast bedrag (in ons geval 3500 yen p.p. = 25 euro) onbeperkt mag eten en drinken. Dus daar werd uiteraard gebruik van gemaakt en die Japanners zijn me toch snel dronken...ook was het leuk dat steeds wanneer iemand een pul in 1x achterover wilde gooien er werd gezongen “Nonde nonde nonde nonde...etc” (betekend: “drink! Drink!”)...na nog wat gepraat te hebben over niks gingen we een verdieping omhoog in het gebouw en kwamen we op de karaoke verdieping uit.Bij de 3500 yen zat dus ook karaoke voor 3 uur inbegrepen...we kregen een grote kamer en daar moesten we met zn 15en in ofzo...uiteraard was het vechten om liedjes te kunnen zingen...en de Aziaten waren maar wat enthousiast als wij eindelijk eens een liedje mochten doen....(dat was sarcastisch bedoeld)..verder was het heel gezellig en ook deze karaoke was heel luxe in verhouding met tot wat ik gewend ben...groot beeldscherm en zelfs een meter die je valsheid kan meten enzo. Ik zou zeggen bekijk de foto’s en de filmpjes. Nadat dit was afgelopen zijn de Nederlanders en Sahim doorgelopen richting een Izakaya waar we nog hebben gebabbeld en wat hebben gegeten en toen met de taxi naar huis (we moesten een taxi vinden die 5 personen accepteerd) en na de 5e poging was dat gelukt!

Zaterdag 16 december:

Omdat ik pas laat thuis was, was ik dus ook laat opgestaan...na nog wat huiswerk te hebben bekeken. Besloot ik dat ik misschien maar beter mijn kerstkaarten kon gaan schrijven want die moesten vandaag de deur uit willen ze nog een beetje op tijd aankomen. Na een lamme hand te hebben gehad van het schrijven stapte ik op de fiets naar het 1e postkantoor. Dicht! WTF dus ik snel doorrijden naar een groter postkantoor bij Chitosepia...na met mijn tong op mn knieeen te zijn aangekomen bij dit postkantoor was ie ook dicht! Het mooie komt nog....er stond dat ie om 16.00 uur dicht zou gaan...het was 15.45 uur toen ik aankwam en hij was mooi dicht! Na wat gegrom van mijn kant was ik min of meer van plan om naar huis te gaan en het op te geven tot ik me ineens bedacht dat ik misschien wel naar Urakami kon fietsen (nog nooit gedaan dus hopen dat ik niet zou verdwalen) want daar hebben ze een heel groot postkantoor...dus ik als een gek op mn fiets gestapt en geraced naar Urakami (viel wel tegen was 30 minuten fietsen!)...nadat ik daar om kwart over 4 was aangekomen zag het er ook al niet veel gezelliger voor me uit...de luiken waren half dicht...dus ik min of meer wanhopige voor het raam staan...en toen ineens zag ik teken van leven...dus ik met mn puppy-ogen naar de balie gelopen (ja de deur was nog open!) en toen bleek dat ze net gingen sluiten...dus ik zo van ONEGAI SHIMASU! (alsjeblieft + puppy-ogen) en het mocht! Dus ik mn 20 kerstkaarten gepost en snel weer op de fiets terug want het was heel slecht weer (ik had geen regenpak aan en mn paraplu is niet fiets-geschikt zeg maar.)...ik kwam een beetje verzopen aan op Nishimachi maargoed de brieven waren gepost dus het was het waard!

Er was die dag van 14.00 uur tot ??? uur Wakkasai. Dat is een groep waarmee je samen kan dansen en dan ben je de hele tijd aan het huppelen en lol aan het hebben, een genki-groep zeg maar (genki = actief). Ik zag ze nog oefenen dus ik dacht ik dump even mn spullen boven en dan sprint ik ff naar beneden om nog mee te doen. Te optimistisch gedacht, ik kwam beneden en toen was alles al afgelopen :( Even later kwam ik Ruben tegen en hij wilde nog wel naar de universiteit om nog piano te spelen en dat zag ik wel zitten. Daarna zouden we wat gaan eten, of eten halen daar waren we nog niet uit. De planning werd iets anders want we waren allebei suf dus eten kwam op de eerste plaats...daarna ff allebei naar huis gegaan en heb ik een uurtje geslapen want we zouden ook een Latin party hebben vanaf 22.00 uur in Body2Soul, en toen wel naar de universiteit gegaan (is gewoon altijd open...muziek centrum is 24/7 open :D) om piano te oefenen...een nieuwe wat moeilijker stuk geleerd en daarna richting tramhalte om naar feest te gaan. Alle Nederlanders zouden naar deze party gaan dus dat beloofde alweer veel goeds.

We kwamen aan bij Body2Soul en het zag er al gelijk heel feestelijk uit...Japanners die aan het dansen! Waren en een bandje dat live-salsa muziek speelde. Gelukkig stopten zij ook weer na een uurtje dus kregen we vette Reggea-ton (kruising tussen Latin en R&B muziek) om op te dansen. Overigens was ik die avond genomineerd tot best-geklede persoon (ik wist van niks en zag er niet zo heel boeiend uit, maar blijkbaar boeiend genoeg) en nadat ook Mariko was genomineerd kregen we allebei een gratis drankje en hebben we een gratis knipbeurt gewonnen bij een kapperszaak van de DJ die daar aan het draaien was (een man van een jaartje of 40 die in een grijs pak liep en een hoed op had...hij kon heel goed salsa dansen)...dus ik blij want die knipbeurt is wel handig op zich nu. Ik heb het die avond heel erg naar mn zin gehad en veel salsa gedanst wat nog heel goed ging! Ik heb helaas geen foto’s van die avond want mn foto-toestel had ik thuisgelaten omdat het toch te donker zou zijn. Nadat het feest om 2 uur was afgelopen zijn we met de Nederlanders die nog over waren en de tutor van Michael richting Shianbashi gelopen om daar een Izakaya op te zoeken. Ik en Ruben hadden daar niet zo’n zin in omdat stil zitten niet echt leuk is zeg maar dus besloten we nog naar club Fiesta te lopen maar helaas hadden ze daar R&B avond en dat zag er niet zo leuk uit. Na nog wat eten te hebben gehaald en Ruben even Shianbashi te hebben laten zien (hij was er nog niet geweest) hebben we de mensen in de Izakaya gedag gezegd en een taxi naar huis gepakt want het was inmiddels al half 4 en ik zou om 9.30 uur een schietwedstrijd hebben de volgende dag. Dus snel gaan slapen!

Zondag 17 December:

Ik schoot om half 9 wakker en ik was zo moe dat ik weer in slaap was gevallen...ik had nog een blik naar buiten geworpen maar het zag er zo somber uit en het regende heel hard dat ik besloot om de schietwedstrijd maar te laten gaan...(ik weet het...foei maar als je het weer zag die dag ben ik er wel blij mee dat ik daarvoor gekozen heb...ik hoop dat ze me vergeven!) Ik heb deze dag heel productief allerlei huishoudelijke klusjes gedaan...was draaien, stofzuigen, kamer opruimen etc etc. En om half 3 stond Ruben voor mn neus want hij vroeg of ik nog zin had om piano te oefenen (ja je kunt het ondertussen een verslaving noemen hehe)..nadat ik nog een telefoontje had gekregen van de DJ-man van de Salsa-party (eek! Ik wist echt niet wat ik moest zeggen tegen hem...hij wilde “gewoon” kletsen...ja hoor in het Japans :S) en hem had afgewimpeld dat ik druk bezig was heb ik nog ff wat eten gehaald en naar het muziek centrum gegaan. Daar heb ik nog geoefend en een nieuw stukje erbij geleerd :) ...het weer was heel slecht en het was alweer 6 uur toen ik naar huis ging dus snel door de regen heen gerend met mn paraplu en toen eenmaal binnen ’s avonds met mn ouders gepraat en Ruben nog even over de vloer gehad! En toen was het alweer bedtijd!


Byebyeee,

Claudia

Ps: zie wat nieuwe foto’s onder de nieuwe link!
Ps2: zie nieuwe filmpjes onder filmpjes gebeurtenissen Japan

1 opmerking:

boreas zei

Hey Claudia
geweldig die filmpjes zeg.. alleen ..auw mijn oren. haha Ennuh ff hoor... die zwerfkat Ohagi (o gossie) volgens mij is het een doorknede bedelaar die met zielig kijken een best leven heeft. (knap hoor!)En een beetje muziek maken, lekker eten, gezellie. Ook nog even je kapsel laten trimmen, al met al weer druk druk druk.
XX Pa