donderdag, september 06, 2007

Laatste 2 weken in Nagasaki….. “3 augustus tm 14 augustus”

Goed dit wordt mijn aller allerlaatste post met betrekking tot Japan..ik had het tenslotte beloofd dat ik nog wat op het internet zou zetten dus heb ik mij er toch nog even toe gezet om foto’s te verkleinen en diep in mijn geheugen te graven want tis toch alweer bijna 1 maand geleden....

Afscheidsfeestje van dansen 3 augustus:

Omdat het voor Onno alweer de laatst dansles zou zijn hadden we met zn allen besloten dat we nog een laatste afscheidsfeestje zouden houden voordat we elkaar niet meer zouden zien. Onno zou namelijk de 10e weggaan en kon dan niet meer naar dansen komen. Ikzelf had het dansen uiteraard al opgegeven want ja...ik had nog steeds die vervelende rotenkel waar ik niet op kon lopen. Bij dansen aangekomen hadden we nog een verrassing want de lerares was jarig! Ja dat wisten Onno en ik ook niet...we hadden daarvoor nog wat cadeautjes gekocht voor het feestje in AMUplaza en hadden flink gegeten bij het Indiase restaurant Milan wat resulteerde in een niet hongerige Claudia en Onno die eigenlijk na het dansen bij het afscheidsfeestje min of meer met een beschamend hoofd moesten zeggen dat we al een beetje vol zaten ondanks dat de lerares zo ontzettend veel eten had gemaakt!! En het zag er ZO lekker uit!! Het feestje was heel leuk want we zaten met zn 10en om een klein tafeltje met allerlei grote schalen en we kregen allemaal leuke kleine cadeautjes en een hele leuke kaart met een afscheidsgroet van iedereen. Er was behoorlijk wat bier ingeslagen en dat moest op maar omdat Japanners niet zo goed tegen alcohol kunnen resulteerde dat in een dronken leraar en een dronken rood aangelopen Sayaka...ik vond het wel grappig om te zien maar het is wel lastig om ze te verstaan. Toen iedereen gegeten en gedronken had zijn we nog wat groepsfoto’s gaan maken en toen hebben ik en Onno iedereen gedag gezegd (hoewel ik ze een week later nog zou zien...) en zijn we naar huis gegaan (met een klein beetje een bezwaard hart).

Flower mate 8 augustus:

Onno en ik waren nog naar de Flower Mate gegaan om daar gedag te zeggen tegen de eigenaar en zijn vrouw. Het was heel leuk en ook de foto was daar heel goed gelukt :)



Nanak 9 augustus:


Omdat Onno en ik vaak bij Nanak kwamen voor onze wekelijkse Indiase maal besloten we om de eigenaar nog voor een laatste maal met zn 2en te verrassen. De eigenaar wist natuurlijk wel dat we binnenkort zouden vertrekken maar had niet helemaal door dat dat al over een week zou zijn. Het was eigenlijk heel gezellig en ook onze wekelijkse gratis mango-lassy ging er wel weer in. Wij hadden een Hollandse cake gekocht bij een winkeltje in AMU plaza en hebben we aan hem gegeven als bedankje. Hij had het helaas erg druk dus we hebben hem weinig kunnen spreken :(...Na wat gedagjes en wat bedroefde gezichtjes was het tijd om naar huis te gaan...Onzo foto zal echter voor altijd in het restaurant hangen!!! (ik zou op zaterdag nog terugkomen naar het restaurant maargoed....)

Afsluitingsceremonie en BBQ bij Nishimachi 10 augustus:

Het was de laatste dag op de Universiteit en we zouden ons diploma krijgen. Na wat formaliteiten en we ons diploma hadden gehad, had de uni nog een klein get-together georganiseerd met heel lekker eten zodat we ons daar nog aan konden vergenoegen. T was heel erg lekker maar ik moest helaas wat eerder weg omdat ik nog langs de bank moest. En Onno meost ook eerder weg dus die zou ik nog even uitzwaaien enzo. Het was uiteraard heel erg warm die dag en ik had het heel druk dus uiteindelijk kwam ik doodmoe aan op de dorm waar ik Onno nog even hielp met zn kamer. Ik kon m helaas niet uitzwaaien vanaf het station maar heb m geholpen met een taxi en ben toen nog cadeautjes gaan kopen op AMU en naar dansen gegaan omdat ik dat nog had beloofd. Nu moet je even niet vergeten dat de enkel nog steeds niet over was en ik daar dus eigenlijk weer voor jan met de korte achternaam zat dus ben ik ietsje eerder naar huis gegaan want ik had met Ruben en Shira een BBQ georganiseerd als een soort afscheidsfeestje voor ons 3en en tegelijk een verjaardagfeestje voor Ruben. Ik had veel mensen uitgenodigd en de meeste waren net als mij wat later naar de BBQ gekomen die uiteindelijk ook veel later was begonnen. Er kwamen heeeeel veel mensen opaf....zowel Japanners als andere buitenlandse studenten...Shinji was ook gekomen en zelfs Fahdi was langsgehobbeld! Ik vond het hartstikke leuk en nadat de BBQ was afgelopen zijn Fahdi, ik, Shinji en een berg Koreanen naar karaoke gegaan! Ik kende er maar een paar van de universiteit maar toch was het echt heel gezellig en ook zij zeiden dat ze het jammer vonden dat we elkaar eigenlijk niet zo goed hadden leren kennen. Nou ja...het was kort maar krachtig dan heh :)

Mijn eigen afscheidsfeestje bij Body 2 Soul 11 augustus:

Omdat Tiffany ook nog steeds in Nagasaki was ondanks wat persoonlijke problemen had ik haar uiteraard uitgenodigd voor mijn allerlaatste Latinparty en afscheidsfeestje. Ik had een mail gestuurd naar bijna alle buitenlandse studenten die ik kende en hoopte stiekem dat er veel mensen zouden komen. Niemand had gereageerd dus ik moets maar hopen op het beste. Tiffany was eerder die avond naar mij toegekomen en we zouden ons samen optutten voor het feestje. Er was niemand meer in huis want Mariko was al richting Tokio en ook Jennifer had haar eigen afscheidsfeestjes dus we hadden het rijk alleen. Overigens moet ik erbij zeggen dat we de afgelopen 2 dagen echt ontzettend bezig waren geweest met schoonmaken....het huis was echt een puinzooi hahaha maarja het is uiteindelijk allemaal goedgekomen. Toen we weg wilden gaan kwamen we nog een boel Afrikanen tegen die ik kende en had uitgenodigd maar die blijkbaar druk waren. Moses, Timothy en Gideon waren er 3 van en zij zouden proberen om toch te komen :D Onderweg kwamen we nog wat mensen tegen en uiteindelijk waren we iets later dan gepland bij Nanak want we zouden daar nog even langs gaan omdat ik dat had beloofd en Tiffany het ook wel leuk leek. Eenmaal daar waren ze natuurlijk blij om mij te zien maar vonden het ook leuk dat ik iemand anders had meegenomen. We kregen gratis raspberry-lassies en mochten uiteindelijk omdat Tiff nog nooit verkleed was geweest als Indiase, ons verkleden als Indiase vrouwen. Ik vond het leuk want ik ben altijd in voor verkleedpartijtjes en uiteraard heb ik foto’s genomen! Na het uiteindelijke afscheid, zijn we doorgelopen naar Body 2 Soul om daar te gaan feesten. Er kwamen heel veel mensen...Aoki was er ook, maar ook Metuna en Sumit, Moses en Timothy, Sahim, Aya, Kim (koreaan), Hilal, Mehmet, Tunc en Amida en nog een aantal anderen. Ik kon niet goed dansen vanwege mijn voet maar heb het nog een beetje geprobeerd alvorens ik ben gaan zitten en ouwehoeren. Het was echt heel gezellig en hoewel ik niet echt had gedronken was het leuk hoe gezellig de rest was ondanks de alcohol. Naderhand zijn we naar Dindi’s gegaan waar we nog wat hebben gefeest...hier kwam ik Johnny nog tegen en omdat ik mijn stip nog op mn hoofd had die ik had gehad van Nanak eigenaar, kreeg ik daar een opmerking over want hij kende Nanak ook en vond het een goed restaurant (+ hij is zelf half Indiaas)...Uiteindelijk kwamen we hartstikke laat/vroeg thuis en zou ik in de volgende 6 uur nog moeten pakken en mensen gedag zeggen van de schietvereniging etc etc.

Afscheidsfeestje Richard en Schieten 12 augustus:


Na mijn korte slaapje van 4 uurtjes stond ikbij de schietvereniging want ik wilde niet weggaan uit Nagasaki zonder mijn cadeautjes te hadden gegeven en ze heel erg te hebben bedankt voor alles en emails te hebben uitgewisseld. Het was niet druk maar de mensen die ik gedag wilde zeggen waren er wel :) Dus ik heb nog een beetje gekletst....wat foto’s gemaakt en cadeautjes uitgewisseld want ook zij hadden cadeautjes voor mij! Vervolgens kwam Nassir langs want die kon niet bij mijn afscheidsfeestje komen en wilde nog even persoonlijk gedag zeggen. Ik was wel druk met pakken maar vond het een leuke afleiding omdat het zo ontzettend stil in huis was omdat iedereen al weg was richting vliegvelden of wat dan ook. Na een leuk gesprekje en de gebruikelijke emails uitwisseling was het tijd om verder te stressen met pakken! Ik was door Richard nog uitgenodigd om naar zijn afscheidsfeestje te komen en dus wilde ik dat ook nog wel even doen. ’S Avonds in me eentje “gelopen” naar het feestje vlakbij de uni in Shirotoppu waar Richard, Sahim, Aya, Mehmet, Sayaka, Yuki, Metuna etc ook waren. Ik vond het hartstikke leuk want ik zou de volgende dag vroeg vertrekken richting Osaka dus dit was echt de allerlaatste keer! Ik was vrij laat aangekomen en moest eigenlijk vroeg alweer weg wilde ik nog een beetje slapen maar uiteraard liep alles uit en toen ik weg wilde hing Aya helemaal overstuur aan mij geklampt omdat ze niet wilde dat ik wegging want ik was haar “grote zus” (letterlijk en figuurlijk)..Sahim vond het ook wel jammer want die pinkte ook een traantje stiekem weg en Mehmet die bleef maar benadrukken dat een Turkse jongen niet huilt en dat ie daarom ook niet huilde. Ikzelf zat denk ik nog in de stress vanwege het pakken en de toekomende reis dus ik onderging het afscheid maar had het er op dat moment niet echt moeilijk mee.

De reis 13-14 augustus:


De volgende dag stond ik vroeg op het station want ik zou de trein hebben van half 9 en dat zou een reis met 3 overstaps van een uurtje of 6 worden! Sayaka was langsgekomen zoals ze had beloofd en zwaaide me uit samen met Yuki. Het was wel leuk en spannend voor mij want ik moest het allemaal in mn eentje doen. In de trein nog 2 Nederlanders gezien...niet mee gepraat maargoed...en Amida en Nassir belden me nog op om me een fijne reis te wensen. In de trein naar Fukuoka was het wel druk maar het was gelukkig allemaal goed te doen en het was nog neit zo warm. Toen ik moest overstappen op de Bullet-train was het al 30 graden en niet meer te houden. De reis in de bullettrain verliep soepel alleen emotioneel was ik aan het einde en hield ik het niet meer in op het laatst. Gelukkig duurde dit niet zo lang en zat ik erna weer opgelucht maar wel heel misselijk (ik kan niet goed tegen Japanse treinen) bij. De overstap naar de Luchthavenexpres was vreselijk..het was zo warm (37 graden)..ik was moe en misselijk en mn voet deed heel erg zeer vanwege het reizen. Toen ik uiteindelijk om 3 uur bij het hotel op het vliegveld was aangekomen kon ik niet wachten om ff te douchen en te slapen/eten/internetten.
Het het vliegveld verkend zodat ik precies wist waar ik wezen moest en toen ben ik nog wat gaan eten en naderhand een beetje op tijd gaan slapen want het zou een lange vliegreis wordne de volgende dag. Ik was de volgende dag om 8 uur bij de incheckbalie maar het was een beetje gedoe geweest met het ticket van mij en Jennifer dus Jennifer was er al om te zorgen dat we iig handmatig konden inchecken zonder alteveel gedoe. De koffers wogen niet al teveel en dus was bijbetalen niet nodig..nadat we waren ingecheckt was het tijd voor wat ontspanning want we hadden nog wel een uurtje of 2! Na een starbucks en de nodige dingen zaten we op tijd bij de Gate om nog even te internetten en toen was het hop het vliegtuig in met ene vertraging van een half uur. De reis zelf was heel aangenaam voor mij (veel beter dan de VRESELIJKE heenweg) en ik was ook niet echt moe toen ik aankwam. Er was een leuke Japanse Steward die Nederlands aan het leren was en het wel leuk vond dat wij met m aan het babbelen waren. Hij was ook een beetje onhandig wat het echt heel schattig maakte want zijn glimlach was heel ontwapenend. Ik werd er gewoon heel vrolijk van..in tegenstelling tot de KLM stewardessen die ik maar eng vond na zo’n jaar Japan met alleen maar vriendelijke zachtaardige mensen. We kwamen een half uur eerder aan en de koffers kwamen ook op tijd op de band dus toen was het hop naar de wachtende familie? Dus niet...meneer beveiliging vond het nodig om mij en jennifer te controleren. Gelukkig had ie er na Jenn’s koffer en mijn sacherijnige blik geen zin meer in dus konden we snel doorlopen. Mijn onthaal was GEWELDIG SUPER GAAF FANTASTISCH OVERWELDIGEND..Iedereen was er en ik wist ff niet waar ik moest kijken. Thuis kreeg ik bergen cadeau’s en echt Hollands eten! Ook kwam er nog meer familie langs alleen was ik wel moe op een gegeven moment dat ik niet meer wist hoe of wat en was ik blij dat ik naderhand kon slapen.

Kortom:
Het zat erop! Mijn jaar Japan is het zeker waard geweest maar het was niet zonder slag of stoot en heb het af en toe moeilijk gehad. Gelukkig was iedereen er om me erdoorheen te slepen en uiteindelijk is dat dus ook heel goed gelukt!

Ik zou zeggen kijk nog naar de foto’s! En bedankt dat jullie het allemaal trouw hebben gelezen.

Sayonara!

Claudia

8 opmerkingen:

Anoniem zei

This is really interesting, You are a very skilled blogger.
I've joined your rss feed and look forward to seeking more of your great post. Also, I've shared your web site in my social networks!
my website - vidacup

Anoniem zei

I am actually happy to read this weblog posts which contains tons of valuable
facts, thanks for providing such data.
my web site - click through the next web page

Anoniem zei

Hello just wanted to give you a quick heads up. The text in your article seem to be running off the screen in Internet explorer.

I'm not sure if this is a format issue or something to do with browser compatibility but I thought I'd post
to let you know. The design and style look great though!
Hope you get the issue resolved soon. Many thanks
My webpage - neucopia review

Anoniem zei

UkdownXsqryqMryrub RciypiReijgdIlfoho AhziaiDfrhkhSbzyljGcnyhaBkgwog KibgicQfmudjCirbey LzatnkSvdjbo [url=http://www.megafucktube.co/redtube-sexy-videos.html]redtube[/url] NkzkuzToqytsIkhemz CrtbocDmzius HomowaOzlnovCrjqmz ScfjoqJehhqfLwarrr TghynyElefjq http://www.megafucktube.co/redtube-sexy-videos.html click here GkqrdzCjvzhnMvbjhd XtlysnQskmwi IqdqbhBzatxe FufqvdMpqzbxBvfkacUehudeCyjwyn EzlxcmClrjjo NyuozrJopsjw redtube lqnhjhkfsfai xfqnkwpkf onhedypqydamuwe qnylrhqrh djcjch

Anoniem zei

[url=http://www.ksoon.co/forum.php?mod=viewthread&tid=62408]monster beats by dre[/url] A history of responsibility to the reason or constituency displays a genuine fidelity, and also this dedication to training depicts a person's forthcoming charity interviewer you take this special demonstration somberly. Otting hints anyone with an intention in making a plunge to non-margin energy go in service from this day forward in the reasons this significance these products. your girlfriend reminds nominees, the most important not-make money online populace is a very big group, or signifies you ponder on where you prefer to work created by addressing most of these requests,


[url=http://www.sbckima.org/forum.php?mod=viewthread&tid=70712]beats by dre dre[/url] The headphones of the highest quality very often last a very long time may be accurately and may balance out the unreasonable deals. invest some time and on the internet prior to choosing one may well suit your needs. considering guidance totally from other web users is better, but towards the bottom of waking time, You ought to choose a set that suits you best.


http://www.beatsbydrekings.com the other ensemble decided not to be along for a country day and want they got beats by dre charge there we were looking at decayed to everyone fatigue. precisely the same beats by dr dre release aspect taken place in route home. The three sufferers which in fact have reasonable college student airline fares sticked for the day on the amazing right after just simply had gotten into your carry-on and became space associated with periods.

Anoniem zei

[b][url=http://pentecostalismonline.com/activity/p/873822/]Beats By Dre Store[/url][/b] the main one Keef's catchy, independent owners-released "I aren't keen on" Single was an instantaneous revelation in early 2012. it has a clip has experienced across 17 million YouTube suggestions you'll find unharness in March. providing Lil Reese in addition,yet made by much younger dice, "I hate" has built i would say the 17-year-current chi town artist-businessman as one of rap's multiplying characters, as being signaled because Kanye western side remix pertaining to "I do not like, that also filmed crucial Sean, Pusha big t and furthermore Jadakiss,


[b][url=http://www.lokimun.com/read_blog/22197/solo-beats-by-dr-dre-eyje-at-beatsbydrepad.com]Cheap Dre Beats Headphones[/url][/b] I return due to wonderful landmarks. thank you berbagi. now i'm most fascinated, it has been planned that you carry,too with that kind, styles plus more. The smooth exterior finds its way smudgy beyond finger prints at what time care them making them physical appearance a bit of junk up close. you see a small cloth inside your offer of develop the group, And these are the initial earphones may very well tested that you require to enhance on occasions. travelling as well as $300 headphones that looks as if they are put by way of filth pig is a real drag, although it's important wash our Ferrari too to keep it bright, straight,


[b][url=http://freeaccountingclasses.com//read_blog/8071/justin-bieber-beats-by-dre-nknc-at-beatsbydresea.com]Cheap Beats By Dre Pro[/url][/b] for the, hp. p. best-loved plan will open the public $1449. 99 and you will find enhancements you can create that add to your costs and functions. As you progress the fee is tight, buying the medical professional minilaptope will further loveable because you amount get a headphones beats by dre the purchase with.

Anoniem zei

This is the perfect webpage for everyone who hopes to understand this topic.
You know a whole lot its almost tough to argue with
you (not that I really would want to…HaHa). You definitely
put a new spin on a subject that's been discussed for ages. Wonderful stuff, just excellent!

Also visit my web site :: http://www.xxxvideofix.com/

Anoniem zei

Wow! After all I got a weblog from where I know how
to genuinely obtain valuable information concerning my
study and knowledge.

my site - www.sexyhotgirlz.com (dansksextube.dk)