woensdag, september 27, 2006

Veilig aangekomen in hotel in Fukuoka!

Maak je borst maar nat want hier komt mijn eerste verslag vanuit Japan, en het is een lang verhaal!

He he, na 24 uur reizen ben ik eindelijk op de plaats van bestemming gekomen! Tis op dit moment 12 uur ’s nachts maar mijn ritme is dusdanig verstoord door een enorm jetlag dat ik ff wat te doen moest hebben. Ik zit op dit moment dus in mijn hotelkamer in Fukuoka...en omdat het internet dat wordt aangeboden door dit hotel nogal waardeloos is ben ik genoodzaakt om alles eerst maar in het klad op te slaan in de hoop dat ik het zo snel mogelijk op mijn weblog kan zetten.

Maargoed, de reis was LANG! Uiteindelijk heb ik ongeveer 10,5 uur in een volgepropte Boeing van KLM gezeten waar 90% Japanner was. En ik zat helemaal achterin...het koudste gedeelte van het vliegtuig...de allerlaatste stoel in het hoekje! Nou was die kou in eerste instantie niet zo erg maar omdat we over Rusland vlogen en het buiten ongeveer -50 graden was werd ik op een gegeven moment ook aardig bevroren want de kou kwam gewoon door de ruiten heen (die overigens ook helemaal bevroren waren). En het was ook nog eens zo dat de groep waarmee ik vloog, verdeeld over het vliegtuig zat...we konden niet bij elkaar omdat het vliegtuig was overgeboekt en anders een van ons niet mee kon...dus uiteindelijk kom het niet anders. De vlucht zelf verliep heel soepel..tegenwoordig hebben ze aan boord een heel mediacentrum waar je van alles kunt luisteren en zien. Je kunt zelfs emailen en bellen (tegen betaling helaas). Ik heb 2 films gekeken daar...scary movie 4 en mission impossible 3..ik heb wat spelletjes gespeeld zoals Pong en Shanghai...mijn buurvrouw geirriteerd omdat ik alsmaar in en uit mn stoel wilde omdat lang stilzitten niet mijn ding is enzovoort. Het KLM voedsel was ook heeeel goed te eten...speciale aangepaste maaltijden voor Japanners, dat wel (iets met paling en rijst enzo). Maargoed, uiteindelijk zijn we veilig op Osaka Kansai airport geland en wel iets vroeger dan gepland...vanuit daar moest je met een monorail naar de bagagebanden en douane worden vervoerd en na een snelle check konden we doorlopen om onze trein te boeken naar Fukuoka.

De complete treinreis vanaf Kansai airport naar Fukuoka kostte ongeveer 16.000 yen p.p.(+/- 100 euro). We hadden geen vertragingen, al waren we zelf af en toe wel heeeel laat met instappen...die Japanse conducteurs helemaal op ons wachten enzo hahaha...t zijn echt hele beleefde mensen. De hele treinreis heeft ongeveer 4,5 uur geduurd, waarbij we het grootste gedeelte met de shinkansen (bullet train) hebben afgelegd. Deze Nozomi SuperExpress doet ongeveer 2,5 uur over 700 kilometer (Osaka naar Fukuoka)...dus dat is behoorlijk snel (ongeveer 320kmpu).
Ik was heel erg moe omdat ik in het vliegtuig nauwelijks heb kunnen slapen dus af en toe viel ik in slaap in de trein, maar ik heb al met al toch heel veel van de omgeving gezien. De omgeving is echt heel mooi, maar toch vind ik dat ze eens wat aan die electriciteitspalen moeten doen want daar zijn er echt gewoon veeeeels te veel van...t verziekt het straatbeeld nogal mja das mijn mening. Eenmaal op Fukuoka/Hakata aangekomen zijn we naar de metro gegaan en na wat ruzie te hebben gehad met zo’n controlehekje konden we eindelijk onze weg vervolgen...de metro kostte ongeveer 250 yen (+/- 1,70 euro) en na 5 minuten waren we dan eindelijk op vaste grond in Fukuoka...na wat gezoek en de hulp van een vriendelijke Japanner kwamen we brak, smerig en hevig vermoeid en hongerig aan bij ons hotel.

Het was ondertussen al half 4 ’s middags en dat terwijl we om 9 uur ’s morgens waren geland! Na ons opgefrist te hebben en het hotel alvast te hebben betaald heb ik nog even geinternet via een gare laptop die absoluut uit het jaar nul komt. Ik heb gebeld naar Andre en naar mijn ouders alleen waren mn ouders er niet dus dat was wel jammer, maar ik vond het heeel fijn om Andre weer te horen J...ik heb wel een smsje gestuurd naar een aantal mensen want gelukkig lukte dat nog wel via de pc. Vervolgens zijn Jennifer, Ruben en ik de stad ingegaan om eens te kijken naar alle leuke eettentjes en winkels. Gerrie en Richard waren we kwijt maar die hadden we ook niet veel later gevonden. We besloten om met zn allen uit eten te gaan naar een restaurantje...ik was alleen zo moe dat ik nauwelijks mijn ogen open kon houden (ja ik was tenslotte al bijna 48 uur wakker) en omdat ik niet zoveel gegeten had en nog een beetje gestressd was van de hele reis was ik ook niet zo lekker dus ik heb uiteindelijk bijna geen hap door mn keel gekregen...maar wat er wel inging was wel heel lekker. Ik vond het wel heel lief dat ik niet hoefde te betalen voor het eten omdat ik niet lekker was...uiteindelijk hebben Ruben, Jennifer, Gerrie en Richard de kosten onderling verdeeld...dus dat moet ik nog ff een keer goedmaken, beloofd! Na het eten nog even naar de 24uurs winkel gegaan waar we water en wat broodjes hadden gekocht en vervolgens zijn Jennifer en ik richting hotel teruggelopen en zijn de gasten nog naar een bar gegaan. (Overigens, er staat op bijna elke hoek van de straat een blikjes/vreetautomaat waar je voor 120yen voedsel uit kan trekken! En het is wennen dat het verkeer tegenovergestelde richting rijdt) Ik wilde me nog douchen maar zelfs dat ging niet meer omdat ik gewoon bijna dronken van de slaap was. Verder weet ik niks meer omdat ik in dromeland heb gelegen en helaas dus net wakker schiet omdat mijn maag de boel niet binnen kan houden (stomme jetlag!)


Jya nee!

Claudia

Geen opmerkingen: