woensdag, januari 31, 2007

"de week van yuka, kurosaki school, latinfeest en tutor 23-30 januari......"

Terug van weggeweest!
Het is alweer een tijdje geleden dus ik dacht laat ik maar weer eens wat vertellen over wat ik allemaal heb gedaan de afgelopen periode

Dinsdag 23 januari:

Ik was door Ruben uitgenodigd om samen met hem en een paar Japanse mensen naar Yuka’s huis te gaan. Yuka is die muziekstudente die mij nog het een en ander wil leren op de piano. Yuka is overigens ook degene die Ohagi (die zwerfpoes die bij het muziekcentrum rondloopt) heeft geadopteerd. Hij was namelijk heel erg ziek geworden en ze heeft hem meegenomen naar de dierenarts en op laten lappen. Toen we bij haar thuis waren...flat 12e verdieping mooi uitzicht....heb ik natuurlijk meteen gevraagd naar Ohagi :) en ik was niet de enige! Ze deed haar slaapkamerdeur open en daar kwam de kat! Wat een schatje was het zeg...hij was helemaal schoon en zacht, fluffy etc. etc. Dus natuurlijk hebben we het eerste half uur met de kat gespeeld waarna we met zn allen (we waren met zn 8en ofzo) naar de woonkamer gingen waar Yuka’s moeder al het een en ander aan HEERLIJK voedsel had gemaakt en de vader tv zat te kijken. Ze hebben ook een hond maar die is behoorlijk blind dus hebben ze met een punaise allemaal opblaasballen aan de scherpe randen opgehangen zodat hij zich niet kan stoten awww.
Uiteraard hebben we aan tafel lekker gepraat over van alles en nog wat en Ruben en ik werden COOL genoemd toen we allebei een flesje drinken aan het opdrinken waren (is me nog steeds een raadsel waarom maargoed....) Verder heeft Ruben nog op de playstation2 gespeeld en dat vond een van die meisjes heel erg grappig...en Yuka heeft mij geholpen met een spel op de PSP (ik heb een PSP gekocht!!! Met een 2 Japanse spellen) want ik kon een aantal dingen niet lezen (tis allemaal Japanse tekens natuurlijk)...omdat we de bus moesten halen van half 10 gingen we al snel weer weg...na Ohagi vaarwel te hebben gezegd..hij wordt namelijk aan iemand anders gegeven want Yuka kan m niet houden!....liepen we terug om te constateren dat we de bus hadden gemist....dus maar lopen dan. Ik heb onderweg met een 1e jaars muziekstudent gepraat..hij komt oorspronkelijk uit Fukuoka en hij was heel aardig (ik weet zn naam niet want ik ben niet goed in Japanse namen heb ik ontdekt)...en uiteindelijk snel naar huis want de volgende dag zouden we vroeg op moeten want we zouden naar een basisschool gaan!

Woensdag 24 januari:

We moesten vroeg verzamelen want we zouden naar de Kurosaki Higashi school gaan. Deze school ligt op 45 minuten rijden met de bus. De locatie is erg mooi....tussen de bergen en aan de zee :) Uiteraard toen we aankwamen waren er al van die kleine kindjes buiten aan het zwaaien en staren en doen. We waren nog niet binnen of we werden doorgeloodsd naar de gymzaal waar de kindjes een speech gingen doen en liedjes zingen voor ons. We werden ontvangen met luid geklap en we moesten recht tegenover ze gaan zitten aan een grote tafel. Sommige kindjes wisten niet goed meer wat ze moesten zeggen en raakten in de stress...gelukkig stonden er achter ons wat mensen die de kindjes voorzeiden wat ze moesten zeggen...awww. Uiteraard was het gezang heel erg mooi! We werden weer naar binnen geloodsd waarna we na wat thee en wat gepriegel met groepjes maken gingen we eerst naar buiten om Mochi te gaan maken (dat zijn soort rijstballen met vaak een vulling erin..bijvoorbeeld bonen)...dus uiteraard wat gepraat met de kindjes die erg verlegen waren. En toen mochiballen gedraaid en gedaan terwijl er continu fotografen meeliepen om ons te fotograferen. Werden we in 2 groepen gesplitst om de klassen langs te gaan. Dat was erg leuk want we moesten ook een presentatie over Nederland doen bij de groep 5... Na onze rondleiding kregen we weer een pauze waarna we allemaal een klas toegewezen kregen...ik en Michael kregen groep 1-2 voor onze kiezen en toen we vroegen welke klas het meest energiek was zei de leraar ook meteen van...ja dat is deze klas! We hebben spelletjes gespeeld en we moesten overigens ook onze lunch daar opeten....tja wat zal ik zeggen dat was een beetje vreemd want we werden dus met onze neus in de klasrichting aan 2 veel te kleine tafeltjes gezet en moesten vervolgens gaan eten terwijl er 15 kinderogen op ons gericht waren...(ik ben blij dat ik iig goed genoeg kan eten met stokjes!!) Nadat we dit allemaal gedaan hadden en ook nog spelletjes hadden gespeeld buiten..ik had gebasketbald en ook nog een beetje rondgelopen om foto’s te maken. Uiteindelijk werden we in de binnenaula gezet om vervolgens weer te luisteren naar de afsluitspeech en toen moesten wij ook nog een liedje voor hun zingen...SLIK....dus hebben we uiteindelijk gekozen voor de kanon-uitvoering van “Vader Jacob”...ik weet niet hoe het klonk maar volgens mij was het wel okee :)
De kinderen gingen ook weer zingen en dat klonk hartstikke goed natuurlijk...jaloers....En naderhand na wat gepraat en mochi te mogen meenemen hebben we afscheid genomen van de kindjes :)

Zaterdag 27 januari:

Latinfeest!!!! Jaja het was weer eens zover, ik ben samen met wat mensen weer eens naar Body2Soul gegaan want er was een latinfeest en, zoals jullie waarschijnlijk wel weten, ben ik hartstikke dol op dansen dus heb ik me uiteraard weer ontzettend uitgeleefd. Ik heb veel met Aoki gedanst want hij kan heel goed Salsa dansen...en ook de kapper van de vorige keer dat ik Best-dressed was, was er weer maar dit keer als DJ dus ik heb uiteraard ook met hem gedanst. Ik had me overigens erg Latin gekleed deze avond want, Mariko, ik en Jennifer, wilden ons eens een keer leuk uitdossen :D...Er was deze avond ook nog een aantal optredens van de Salsa-dames die het een en ander lieten zien...Ik heb nog met een Engelse mevrouw Salsa gedanst...zij is al over de hele wereld geweest en heeft overal lessen genomen en ze kan het erg goed..dus na wat moves van haar heb ik uiteraard weer het een en ander toegepast in het dansen en Ruben nog wat Salsa geleerd. De avond eindigde vrij laat voor mij...het feest was oorspronkelijk van 8 tot 2 maar omdat er nog veel mensen waren gingen ze door tot later...ik heb het einde niet meegemaakt want ik was erg moe en heb de taxi naar huis gepakt. Kortom was erg geslaagd al zeg ik het zelf!

Maandag 29 januari:

Kalligrafie college! Zoals altijd hadden we weer eens een cultuurcollege en deze was kalligrafie. Er valt niet echt veel te zeggen over dit college want het kwam erop neer dat we wat kanji na moesten schrijven met een kwast en inkt en dan op een bepaalde manier zodat het er heel mooi uit kwam te zien. Ik heb er niet echt veel gevoel voor maar het eindresultaat was redelijk okee..ik heb het een en ander aan foto’s gemaakt zodat je een idee had hoe het er aan toe ging deze les. Het mevrouwtje kwam steeds langs om te kijken of het er al een beetje op begon te lijken en steeds wanneer ik dacht dat ik het goed had gedaan kwam ze weer het een en ander verbeteren en mijn mooie kunstwerk vergallen *grrrr* maargoed ze weet het tenslotte ook het beste :)...Uiteraard moesten we de boel opruimen maar we mochten wel onze creatie mee naar huisnemen...woehoee

Dinsdag 30 januari:

Onno’s tutor had alle Nederlanders en hun tutoren uitgenodigd om gezellig wat te gaan eten in een Izakaya en een nomihodai erbij te doen. Toen we uiteindelijk met zn “allen” (er waren 2 tutoren en 9 Nederlanders) waren verzameld gingen we naar een kleine Izakaya waar we voor 2500 yen (20 euro) 2 uur lang onbeperkt konden drinken en overigens nog heel wat lekker voedsel kregen! Het viel me eerst heel erg tegen maar nadat we er langer zaten en het voedsel bleef komen was het toch best wel okee! Mijn tutor had overigens plannen die dag dus hij zou niet komen zoals hij in het mailtje had gezet maar na wat overtuiging van Onno’s tutor en Ruben kwam ie toch maar wel. Ik herkende m eerst niet want hij had ander haar en een bril maar het was toch wel Yoshimichi. Nadat we hadden gegeten en gedronken zou Yoshimichi de mensen die niet naar huis waren nog een andere tent laten zien. Deze bar heette “Panic Paradise” en hier draaien ze voornamelijk Rockmuziek. Overigens is het een echte ZIT-bar dus geen ruimte voor dansen...wat Ruben en mij een beetje irriteerde natuurlijk. Dus na hier te hebben gebabbeld met mijn tutor en Onno’s tutor en wat foto’s te hebben gemaakt gingen we door naar Club Fiesta. Hier heb ik het nog voor elkaar gekregen dat Yoshimichi’s cd met Progressive House werd gedraaid :) Overigens heeft Yoshimichi me 3x gevraagd of ik alsjeblieft naar Aiers Rock wil komen aankomende zaterdag want dan is er een feest en een vriend van hem is daar DJ...ik weet nog niet of ik ga want ik heb ook de optie Fukuoka nog open staan maar Progressive House klonk wel heel okee uiteindelijk (tis een beetje Trance-achtig) dus ik zie wel wat ik doe...ik ben iig blij dat ik mijn tutor weer eens een keer gezien heb (3e keer in 4 maanden hahahahaha)...uiteindelijk na club Fiesta met zn allen naar huis gegaan.

Ik heb nog het een en ander in het verschiet...vanavond is er als het goed is een groot feest in Citrus Cafe (ben ik nog nooit geweest...) en komt Lindsay hier eten maargoed dat bewaar ik voor de volgende keer!

Byeebyee,

Claudia

Ps: check de foto’s onder de nieuwe link! Sorry als de foto’s door elkaar staan...daar kon ik even niks aan doen.
Ps2: ik zal later wat filmpjes uploaden

1 opmerking:

Unknown zei

oke weer leuk geniet er van wij dan ook xxxx ma plas