zondag, januari 21, 2007

"de week van Ikebana, cybac, ESS en Body2Soul 15-20 januari

Er zijn al weer wat dagen voorbij en de universiteit is weer begonnen dus laat ik maar weer eens wat vertellen over mijn ervaringen hier in Japan

Maandag 15 januari:


Ikebana-les......Ikebana is een soort Japans bloemschikken waarbij het gaat om het estethisch planten van stokjes en bloempjes in een vaas. Net als alle andere culturele lessen die we hebben gehad was dit ook weer zo’n les waarbij je weinig uitleg krijgt en maar wat mag aan kliederen. We hadden wel een mooi papiertje gehad waar het een en ander op stond uitgelegd dus ja wat doe je dan als brave student? Je gaat de aanwijzingen op het papiertje natuurlijk volgen! Er zijn 2 soorten Ikebana, de officiele en de freestyle.....wat ze alleen niet goed hadden uitgelegd was dat de meeste mensen Freestyle hadden en niet de Officiele. Goed, dat betekende dus dat wij papiertje helemaal niet nodig hadden en dus gewoon lekker een beetje aan konden rommelen....Ik heb mijn bloemschikstuk samen met Ruben gemaakt (ik kon er zelf wel eentje maken maar daar was ik te lui voor)....Na een beetje de ruwe opzet te hebben gemaakt kwam het mevrouwtje die ons dus les gaf kijken....ze vond het nog een beetje karig en deed een dingetje zo en dingetje zus....oftewel, het takje dat links stond schuin naar voren buigen enzo.....het resultaat was natuurlijk een stuk mooier en na wat tevredenheid van haar kant ging ze door de anderen te helpen. Dus zaten wij nog steeds met een bloemstuk wat nog niet af was....na wat schuine takjes en bloempjes te hebben geplaatst kwam een ander mevrouwtje kijken en ze vond het prachtig!! Ze was zo verbaasd, ze kon niet begrijpen dat wij dat hadden gemaakt.....(natuurlijk nog wel gezegd dat haar Senior ons had geholpen maargoed ze vond het nog steeds fantastisch) :P We misten nog de Finishing Touch....en dat deed Ruben toch maar ff mooi! Een tak in het midden, Hoppa! Af! Het mevrouwtje dat de eerste keer had geholpen kwam nog even iedereen checken en ze viel bijna pal achterover bij die van Ruben en mij hahahaha Ze was waarschijnlijk vergeten dat ze die zelf voor een deel had gemaakt maargoed, het resultaat was erg mooi :D zie foto!

Dinsdag 16 januari:

Na college was ik met Richard, Gerrie en Jennifer in Chitosepia gaan lunchen. Ik moest snel weer weg want Onno had mij dus blijkbaar een week eerder gevraagd of ik wilde gaan bowlen met hem en zijn tutor...ik had ja gezegd maar was vergeten dat het vandaag was dus uiteindelijk moest ik een beetje haasten. Eenmaal aangekomen zouden we met zn 5en gaan bowlen...Ruben, Onno, Aki, Sahim en ikzelf. Wat het bowlen betrefd wil ik natuurlijk koste wat het kost winnen....en ja ik had gewonnen!! HAHAHAHA met een puntenverschil van wel 10 punten :S dus ik helemaal blij. We hadden echter 2 banen en Onno en Aki waren nog niet klaar dus wij wachten...nadat ze klaar waren bleek dat Aki had gewonnen...ze had 2 punten meer gegooid..*grrrrr* Het grappige is in Japan dat je niet per uur/per baan betaald maar per potje...dus als je heeel traag over een potje doet kun je de hele avond bowlen voor maar 3,50euro pp!

’S Avonds had ik met Ruben en wat andere mensen afgesproken om naar het station te gaan en daar Krisje (een Leidse medestudente van mij die net als Marit in Beppu studeert) en haar vriend op te halen van station en vervolgens naar de Izakaya van een bekende van Ruben te gaan en daarna de nacht door te halen in cybac. De plannen werden iets gewijzigd maar ik ben met Ruben en Krisje enz. Naar de Izakaya geweest. We hebben na de Izakaya nog wat gegeten bij de Moss-burger (soort Japanse mc Donalds maar dan met beter voedsel ofzo) en toen op naar Cybac! Ik heb jullie al eens over cybac verteld (tent waar je 12 uur door kan brengen voor maar 2000yen en dan onbeperkt drinken en games kunt spelen enzo) Dus dat heb ik dan ook gedaan....ge-karaoked, blaren gekregen van het trommelen op de Taiko-drums en natuurlijk gepooled enzo. Ik heb me prima vermaakt daar maar werd erg slaperig rond een uurtje of 4..dus ik naar het voetenbad gegaan (ja ze hebben daar een voetbad!!) en daar lekker onderuit gezakt gezeten en toen de massage-stoelen geprobeerd en vervolgens een uurtje in die stoelen geslapen :D erg fijn moet ik wel zeggen! Uiteindelijk was ik om 8 uur ’s morgens thuis....

Woensdag 17 januari:

Na college ben ik met Jennifer en Gerrie naar de You me saito gegaan waar we eerst hebben gerelaxed in the Starbucks en vervolgens nog een beetje hebben geshopt. Ik heb in de supermarkt van de you-me-saito, franse smeerkaas gekocht en cracottes...want geloof het of niet, die kun je niet zomaar ergens kopen helaas....En we hebben ingredienten gekocht om Buritos te maken...dat is ook allemaal gelukt al moesten we wel naar 2 supermarkten. Thuis lekker buritos gegeten en toen lekker niks gedaan.

Donderdag 18 januari:

We hadden ’s avonds een feestje van de ESS (english speaking nogwat)...met deze ESS hebben we al eens eerder gefeest in december (herinner je de yakiniku en karaoke nog?). Goed de opzet was deze keer weer een beetje hetzelfde...alleen dit keer hadden we jammer genoeg geen yakiniku maar zouden we naar een Italiaans restaurant gaan. Goed Italiaans voedsel zag ik ook wel zitten maar eenmaal bij het restaurant aangekomen, dat overigens Bagdad Cafe heette :S, was het nauwelijks een Italiaan te noemen. Het voedsel was erg magertjes en het liet nogal op zich wachten voor Japanse
maatstaven dan. Na wat gegeten te hebben gingen we door naar de Karaoke. We zouden 2 uur gaan karaoken met nomihodai (oftewel gratis drank 2 uur lang!)...de sfeer zat er goed in en uiteraard heb ik mn strot weer schor gezongen :)
Het was om 10 uur alweer afgelopen maar omdat niemand de vrijdag college had omdat die dag de entree-examens zijn voor de universtiteit die alle hogeschool studentjes moeten maken...uiteraard hebben ze dan geen zin in vervelende studenten hehe...
Dus ja de karaoke was afgelopen en uiteraard had niemand nog zin om weg te gaan dus besloten we om naar Jinya te gaan (deze staanbar waar ik al wat vaker geweest ben...zie december)...in Jinya was het erg rustig maar toen wij met zn 12en binnenkwamen kon je het al wel voller noemen...in Jinya gewoon gekletst met iedereen en nog Brett de Amerikaan gezien...hij woont in de buurt van onze dorm en ik had hem al een keer bij Baard gezien en met zn broertje toen die op bezoek was. Hij was erg aardig en had nog wat rare verhalen enzo. Omdat ook Jinya vroeg sluit (om 1 uur!) moesten we alweer snel een nieuwe plek gaan vinden. We liepen richting uni waarna ik met Ken, Kentarou enzo nog naar Kentarou’s overnachtings plaats gegaan ben. Dat is dus gewoon een onderzoekskamer ergens op de 6e verdieping van de universiteit...we waren dus met zn 10en ofzo en moesten in een hokje voor 4 personen gaan zitten hahaha...okee nee het viel reuze mee maar er stond dus idd een bed, een wasbak, boekenkast, computer, playstation, tafel en stoelen, bank...noem maar op! Hij leeft dus idd gewoon in het gebouw van de uni! En het aparte is dat de Universiteit gewoon open is 24/7...hahaha moet je in Nederland is proberen! Nadat het alweer laat/vroeg was gingen we met zn alleen collectief naar huis...het vervelende was dat we niet wisten waar we eruit moesten! Na advies te hebben gevraagd aan iemand anders die ook nog in het gebouw was konden we er uiteindelijk via wat gepriegel aan de voorkant uit....

Vrijdag 19 januari:

Een vrije dag! Zoals ik al had verteld dat er entrance-examens waren....dus uiteraard dacht ik dat ik wel wilde uitslapen....Nou mooi niet! Na wat gebonk op mijn deur ’s morgens om half 11 bleek dus dat de mensen van de riolering/beestjes verdelging zouden komen...FIJN! Daar zat ik dan half wakker in mijn stoeltje achter mijn bureau toen die mensen ons appartement binnenkwamen en fijn verdelger overal gingen spuiten...zucht...gelukkig betekend dit wel dat waarschijnlijk de beestjes nu niet meer aanwezig zullen zijn....na deze verdelgingsactie ben ik maar weer gaan slapen want ik had nog wat slaap in te halen van de afgelopen 2 dagen. Ik schoot om 3 uur wakker waarna ik om 4 uur Ruben heb meegesleurd om piano te gaan spelen op de universiteit...hier heb ik nog met Yuka staan praten...zij is een 4e jaars muziek student en kan heeel goed piano en cello spelen. Zij gaat me een nieuw liedje leren spelen maar eerst moet ik natuurlijk mijn andere liedje afmaken voordat ik dat doe! Ik ben al bijna klaar met het andere liedje dus ik zie alweer uit naar het nieuwe liedje :)
Nadat we klaar waren met piano spelen, ben ik samen met Ruben wat gaan eten bij de Jolly-pasta. Hier hadden we allebei trek in alles dus hebben we alles gedeeld anders werd het zo duur hehe. Na een verrukkelijk ijsje met appel, caramel en kaneel was het tijd om naar Sahim te gaan want daar zouden we gaan kaarten met wat mensen. We kwamen daar aan en er was dus nog niemand....dus hebben Sahim, Ruben en ik maar wat Arcade-games op computer gespeeld terwijl we aan het wachten waren op Gerrie en Jennifer. Nadat zij uiteindelijk om een uurtje of half 10 aankwamen met de dvd’s(we gingen film kijken) bleek dat ook Massa was meegekomen (de Japanner die zo goed Engels kan)...ondertussen heeft Baard/Sacchi ons nog gestoord tijdens het film kijken want hij heeft zoals ik ook al had verteld een nieuwe laptop gekocht met een webcam zodat hij contact kan houden met de Nederlanders enzo...en hij wilde dus die webcam testen via Skype....dus nadat we wat gekletst hadden met Sacchi en Nonoka, konden we verder met film kijken. Na het film kijken nog een hele foute Japanse film/serie gezien op de Japanse tv en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan.

Zaterdag 20 januari:


Ik had een feestje bij Body2Soul deze avond. Er was blijkbaar een verjaardag van 2 mensen die daar gevierd werd en er waren dus weer veel Engelse leraren aanwezig en uiteraard werd er veel gedanst. Oorspronkelijk zouden we van te voren een nomihodai doen met zn allen bij een Izakaya in de buurt van Kanko-dori maar uiteindelijk verliep het allemaal ietsje anders en ben ik met Jennifer eerst wat drinken gaan halen onderweg naar Body2Soul...we waren namelijk wat later dan gepland. Onderweg kwamen we nog wat Amerikanen tegen waarvan er 2 “To gay to function” waren en die begonnen een heel verhaal tegen ons. Na ze vriendelijk te hebben afgewimpeld kwamen we ze uiteraard later nog bij Body2Soul tegen. Ik heb nog staan praten met Aoki...deze man kan heel goed Salsa dansen en met de afgelopen 2 latin-party’s heb ik met hem staan dansen. Hij stelde ons nog voor aan wat andere vrienden van hem en een daarvan is de eigenaar van een Indiaas restaurant...dus daar kunnen we een keertje wat gaan eten! Verder was het niet erg bijzonder deze avond..de muziek was redelijk okee en er werd veel gedanst door alle buitenlanders en uiteindelijk ben ik met Jennifer om een uurtje of 4 weer naar huis gegaan want de rest wilde nog de nacht afmaken in Cybac maar daar had ik niet zoveel trek meer in! Er zijn nog foto’s gemaakt deze avond maar als alles meezit krijg ik die volgende week van Aoki want ik heb zelf geen foto’s gemaakt.

Zoals je ziet was het weer een inspirerende week :P.......Ik hoop dat jullie weer voldoende gespekt zijn nu en ik zal zsm weer nieuw materiaal verzamelen!


Byebyeee,

Claudia

Ps: zie de nieuwe foto’s onder de nieuwe link
Ps2: zie de filmpjes onder de filmpjes-link

1 opmerking:

Unknown zei

hallo echt jij om met minnimale inzet toch een goed reseltaat berijken ben ik jaloers op

xxxx ma plas