zondag, februari 11, 2007

"De week van citruscafe, bandoptreden, sneeuw en Jenn B-day 31 jan - 9 feb.........."

Hier ben ik weer! Ik heb me voorgenomen om steeds 1 lange post te doen aan het einde van de week want dat is voor mij beter bij te houden. Ben de laatste tijd erg druk geweest dat ik nauwelijks tijd heb om het allemaal bij te houden.
Goed zitten we lekker? Daar gaan we dan!

Woensdag 31 januari:

Nadat Gerrie, Jennifer, ik en Mariko samen een overheerlijke Nabe hadden gemaakt was het tijd om naar Citrus Café te gaan.
Er zou deze avond een feest zijn dat in combinatie ging met een Nomihodai (oftewel weer eens onbeperkt drinken)....In eerste instantie was het een beetje verlaten in deze tent. Lindsay en Shina (2 NOVA Engels hulpleraressen) waren er al en ik heb dan ook aan het begin voornamelijk met hun gepraat. Maar nadat de drankjes naar binnen waren gegaan werd de sfeer uiteraard losser en kwamen er zelfs ook Japanners binnen om te feesten. Er stond ook een man de hele tijd te filmen...waarom is mij een raadsel maargoed. Ze hadden een leuke Japanse barman in deze tent (of moet ik zeggen...barjongen?) want hij bleek 19jaar oud te zijn!! (hij mag nog niet eens legaal drinken laat staan dat ie alcohol mocht serveren...nou ja ag) Heb nog wel even een foto van hem genomen natuurlijk hehe....uiteindelijk was het zo rond een uurtje of 3 afgelopen? Waarna ieder zn eigen weg is gegaan. Citrus cafe was een erg leuke tent dus ik zal er vast nog wel vaker komen vermoed ik :)

Vrijdag 2 februari:


Sneeuw!!! Jaja we hadden sneeuw deze dag! Woehoe eindelijk...ik dacht dat het nooooit zou komen. Uiteraard door de sneeuw gebanjerd en geprobeerd foto’s te maken maar dat was toch lastiger dan ik dacht. ’S Avonds hebben we met Gerrie, Jennifer, Kentou bij Sahim thuis 2 films gekeken. Een Koreaanse stille film genaamd Bin Jip (als je van vage films houd moet je die kijken) en een Amerikaanse film genaamd “Running Scared” (als je van schelden houdt moet je deze kijken..echt ELKE zin bevatte een scheldwoord zoals Fuck ofzo)...maar ondanks dat was het wel een goed film :)

Zaterdag 3 februari:


’S avonds hadden we met zn allen afgesproken om naar Jinya (de staan-bar) te gaan. Toen we daar aankwamen bleek Fahdi (de jongen die ook mee was met de Seijin Shiki) er ook te zijn en hij had wat Canadese en Amerikaanse kennissen aan tafel zitten. Ik heb uiteindelijk uitgebreid gepraat met deze mensen en ook Lindsay had het erg naar haar zin. De anderen waren niet zo weg van het gezelschap en gingen naar Past Time. Nou was het de bedoeling dat wij later zouden komen maar omdat ik en Lindsay zouden wachten op Sahim en hij maar niet op kwam dagen is het er niet meer van gekomen. Nadat iedereen weg was en ik, Sahim en Fahdi over waren gebleven besloten we om maar terug te lopen naar huis. Onderweg kwamen we Massa nog tegen die met de anderen was meegegaan. Nog even meegekletst en toen weer door richting huis. Ik heb naderhand bij Sahim samen met Richard nog “The Family Man” gekeken en toen weer naar huis om te gaan slapen.

Maandag 5 februari:


Ik heb zowaar een meubeltje gekocht en in elkaar gezet (en ja,dat is gelukt!) en staat nu mooi op mijn kamer hehe. Ik ergerde me aan het feit dat mijn kamer GEEN kastruimte heeft en ik kon voor 7 euro een mooi kastje op de kop tikken ala IKEA dus dat heb ik dan ook EINDELIJK gedaan haha. Jennifer was ondertussen productief Appeltaart aan het bakken dus naderhand nog even gegeten met zn allen. Het zonnetje scheen heel lekker die dag (er was GEEN sneeuw meer en het was warm) dus nog even lekker van het zonnetje genoten.

Woensdag 7 februari:

Na eerst een luistertoets te hebben gehad besloten we om maar gelijk door te gaan om een terrasje te pakken bij Deshima Wharf want Richard zou ’s avonds optreden met zijn bandje in de buurt van Hamano-machi en we hadden anders teveel moeten haasten. Uiteindelijk belandde Gerrie, ik, Jennifer en Maarten bij een terrasje aan het water waar we lekker hebben genoten van de ondergaande zon en het inmens zachte weer! Het was 23! Graden....en die vrijdag had het nog gesneeuwd :S:S Goed nadat we lekker hadden gebabbeld en nog wat hadden gegeten in Youmesaito met wat meer mensen besloten we door te gaan naar DrumB7 waar Richard in de band SEEK zou optreden. Dit is een soort Heavy Metal bandje. Het was een klein donker hok waar de muziek veel te hard stond maar de sfeer was leuk.
SEEK zou eerst optreden dus we besloten vooraan te gaan staan....dat heb ik geweten zeg! Ik ben uiteindelijk wat verder achteraan gaan staan want mijn oren trokken het niet meer. Richard speelt Basgitaar en ik moet zeggen dat het heel goed klonk...ik ben niet zo’n hele grote fan van dit genre muziek maar ze hebben het leuk gedaan!
Na deze band zouden er nog 2 bandjes optreden....de eerste Band kwam op in lange witte jassen en hun zangeres (waarvan ik eerst dacht dat het een man was) had een behoorlijke harde mannelijke stem....ze kwamen uit Osaka en hun muziek was wat harder dan die van SEEK. Het frapante was dat er allemaal meisjes vooraan waren gaan staan, hakjes hadden uitgetrokken en op hun blote voeten stonden te HEADBANGEN...echt een HEEL raar gezicht en heeeeel erg komisch hahaha. Ik heb er een filmpje van lol....ze deden ook allemaal van die rare dansbewegingen om de gekheid compleet te maken...nogmaals er waren GEEN mannen! De herrie was gelukkig na 45 minuten voorbij alleen moesten ze tussendoor nog wel even over Gyouza (een gerecht) maken praten. Na deze band kwam er een andere band en die was nog vreemder hahaha. De zanger (die overigens een heel goed lijf had) kwam op en zag eruit als een of andere verloren ninja...hij had overigens een grunt-stem en kon heel goed performen...maar daar is alles ook meegezegd. Ik heb deze act niet afgezien want mijn gehoor trok het niet meer omdat het geluid zo hard stond ben ik naar buiten gevlucht en heb ik daar mijn heil gezocht in de stilte. (ik had ondertussen een hele harde piep in mn oren...die is nu weer weg phew). Naderhand liepen alle bandjes merchandise te verkopen en te doen. Heb Jennifer nog even op de foto gezet met de Basgitarist van de laatste band en OOO wat was ie klein hahaha. En toen snel naar huis!

Vrijdag 9 februari:

Het begon ‘s morgens een beetje hectisch want Jennifer en Mariko hadden zich allebei een beetje verslapen nadat ze laat thuis waren gekomen van Baard de avond ervoor. Dus het was een keer omgekeerde wereld....want normaal tegen de tijd dat ik ontbijt zijn zij al naar school...maargoed, de laatste college dag was erg vermoeiend! (we hadden overigens een metgezel deze dag...hij heette HENK en het was een gele ballon met een hele grote Glimlach, zie foto). We hadden namelijk ook nog een of ander suf college over planten en Japans Nederlandse betrekkingen. Dit college werd door ene Beukers gegeven. Hij is een hoogleraar aan de Universiteit van Leiden en was dus in Nagasaki om mensen het een en ander bij te brengen over zijn vakgebied. Het college was zowel voor Japanners als voor de Nederlanders bedoeld dus het werd in het Engels gegeven. Er werden HEEL VEEL foto’s gemaakt tijdens deze les, wat ik overigens zwaar irritant vond. Ik bedoel hoe interessant is het nou om een stel Nederlanders in een collegezaal te zien zitten luisteren naar een Nederlandse hoogleraar. Maargoed, nadat dit voorbij was ben ik met Ruben naar Chitosepia gegaan om te winkelen.
Jennifer was vandaag jarig (22jaar geworden GEFELICIFLAPSTAART!) dus zouden we ’s avonds met zn allen eerst uit eten gaan naar het Indiase Restaurant Milan in AMU en daarna vervolgens naar Shianbashi gaan om te Karaoken. Het eten was echt heel lekker en nadat we nog even hadden gekletst om de tijd te vullen was het hop in de tram en naar Shianbashi. We zouden met ongeveer 20 man gaan Karaoken, waaronder ook een heleboel Japanners. Het plan was om een Nomihodai te doen maar om de een of andere manier wilden een aantal mensen dit niet. Uiteindelijk hebben we ze toch zover gekregen en kon iedereen naar hartelust drinken. Het was heel erg gezellig en helaas was het al na 2 uur voorbij...vervolgens gingen we door naar Cybac. Hier besloot ik om 7 uur door te brengen met tafeltennis, Taiko, poolen en karaoke. De meeste mensen waren al eerder naar huis gegaan. Op het laatst (half 5 smorgens) was ik ook erg moe en had ik een hokje voor mezelf genomen met een grote bank en tv/pc/ps2 waar ik in slaap ben gevallen. Ik was uiteindelijk om half9 smorgens thuis maar ik heb het wel erg naar mn zin gehad :)

En toen was het VAKANTIE voor mij! Jaja het eerste semester is voorbij (wat gaat de tijd toch snel)....Het plan is om natuurlijk binnen deze 7 weken vakantie heel veel leuke dingen te gaan doen! Andre komt al over 2 weken naar Japan en ik kan niet wachten!!!
Ik denk dat ik voor die tijd nog genoeg leuke dingen zal doen om te posten op deze site dus ik zou zeggen hou het in de gaten hehe.
Ik doe nu trouwens ook mee aan Wakkasai (een hele opgewekte dansgroep die een optreden gaat geven de 3e van maart in Nagasakipark)...ik sta zelfs al op film hahaha.

Anyways dat was m weer voor nu!

Byebyee,

Claudia

Ps: zie foto’s onder de nieuwe link

1 opmerking:

boreas zei

Ha Claudia,
Nu maar eens op je log een comment. Gaat nog steeds lekker. Een groot feest, zeg maar. Druk, druk,druk. En ja ... vacantie. Toch wel prettig. Andre er bij! Geniet ervan! Ennuh dat dansen... volksdansen!? groeten Pa