woensdag, september 27, 2006

" dagje fukuoka en gehackte internetverbinding hehe"

Zo, vandaag zijn we met zijn allen de stad in geweest naar Fukuoka centrum…
Na wat voor mij een hopeloze nacht was hebben Jennifer, ik en Richard ’s morgens eerst eens een lekker ontbijtje van het hotel gegeten. Ze hadden zowaar BROOD! Dus na een slaatje, geroosterd! brood en Orange Juice zijn we Gerrie en Ruben op gaan zoeken…die bleken dus al vanaf 6 uur ’s morgens in en rond het hotel rond te lopen.

Na de metro te hebben gepakt richting Tenjin zijn we de grote stad in gelopen op zoek naar een paar leuke winkels en de Starbucks koffiezaak. We kwamen terecht in een heel groot warenhuis met allerlei dure winkels maar ook met een aantal zeer scherp geprijsde schoenenwinkels. Vervolgens zijn we wat gaan eten met zijn allen in een klein restaurantje genaamd
“Pronto” waar ik even tot rust kon komen van alle reclameborden met voor mij nog veelal onbekende Japanse tekens die je letterlijk toeschreeuwen. Heb een lekker croissantje genuttigd, sinaasappelsap (ja moet toch mijn vitamientjes bijhouden) en een soort notenbroodje. Vervolgens zijn we rond gaan lopen op zoek naar andere warenhuizen (waarvan er overigens veel te veel zijn)…naar “Tower records” geweest….een grote muziek/dvd/cd zaak van wel 3 verdiepingen! Niks gekocht overigens…
Vervolgens zijn we naar de Starbucks gegaan waar we wat koffie hebben genuttigd en daarna eenmaal buiten gekomen de eerste Japanse vogelpies over ons heen hebben gekregen (Jennifer en ik). De meid van de Starbucks was zo vriendelijk ons de weg te wijzen naar het dichtstbijzijnde amusementscentrum waar we Purikura (kleine fotootjes uit een apparaat die je zelf kunt bewerken) en vervolgens wilde gaan Karaoke-en maar dat hebben we uiteindelijk ietwat later in een ander Karaoke centrum gedaan. Na het zingen zijn we weer teruggegaan naar de metro om weer richting ons hotel te gaan. Op het station van de metro hebben we nog even snel gevraagd hoe we vanuit Fukuoka naar Nagasaki kunnen gaan. En vervolgens zijn we nadat we weer bij het hotel waren, op aanwijzingen van een van de medewerkers naar een soort noodle winkeltje geweest. Deze Ramen-shop, want zo heet dat was overigens goed te doen en het eten stond binnen 3 minuten voor je neus…heel fijn! Daarna zijn we teruggegaan naar het hotel waar ik nog geprobeerd heb om te internetten via het hotel. Na een uur was ik eindelijk klaar met alleen mail checken en blog updaten…en dat zijn handelingen die normaal maar een paar minuten kosten (rot laptop van het hotel!) Dat was eindelijk gelukt en na wat verfrissend contact met het thuisfront ben ik een uur later dan gepland naar mijn hotelkamer gelopen.

Eenmaal boven trof ik de gasten aan op mijn kamer die druk aan het overleggen waren of ze naar een of andere bar gingen om nog een gezellige avond te hebben. Ik en Jennifer besloten nog een poging te wagen om onze weblogs in ieder geval in het klad te schrijven en op te slaan op de laptops. Ik had de avond ervoor om 12 uur ‘s nachts nog geprobeerd om illegaal een internetverbinding te hacken en dat was niet gelukt maar na het vandaag nog een keer te proberen is het me gelukt om heel even voor 15 minuten internet te hebben…NET genoeg om mijn eigen blog te updaten. Helaas toen Jennifer het probeerde, nadat we even van laptops hadden gewisseld omdat haar eigen laptop het netwerk niet vond, bleek het min of meer vergane glorie….MAAR niet getreurd door een briljante ingeving van mezelf lukte het me uiteindelijk toch om een vaste verbinding te leggen, lang genoeg om Jennifer ook haar dingen te laten doen en hadden we dus vrij internet JOEPIE!

Morgen gaan we met zijn allen naar Nagasaki…naar ons hostel en dan moeten we maar weer zien wat de dag brengt. Ik zal opnieuw proberen om een internetverbinding te vinden daar…mwuhahahahaahaha (evil laugh + moment of joy) en een digitale camera op de kop te tikken. Ondertussen zal ik maar eens een foto-account aanmaken want de 1e foto’s van de reis en dergelijke heb ik op mijn laptop staan klaar om gedeeld te worden!

In ieder geval, ik hoop snel weer wat te kunnen posten en anders zullen jullie geduld moeten hebben!

Liefs

Claudia

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Claudia!
Leuk om je verhalen nu al zo snel te lezen! Ben nu al benieuwd naar de foto's :-) Wat sneu voor je dat je niet lekker was geworden,maar ik denk dat je even moet wennen aan het eten daar... Heel veel plezier in Nagasaki met de rest en studeerse!
xxx Rosa

Unknown zei

ik zie dat je je niet hoeft te vervelen reg spannend de stad in ik had ook problemen met de computer geen internet doet het gelukkig weer


groetjes ma

Anoniem zei

Hallo Claudia,

geweldig vermoeiend allemaal...maar nog wel leuk toch? Veel plezier en succes!
tante marja

Anoniem zei

HE Claudia!

Had geen erg erin dat je alweer weg ging (tijd is altijd snel voorbij bij mij) Maar langs deze weg wil ik je nog even veel succes wensen, en natuurlijk ook heel veel plezier! Spannend hoor! Leuk om alvast een paar van je belevenissen te lezen! Lijkt me echt heel vreemd joh, geen brood bij je ontbijt....
Doen zij gelijk aan vis 's morgens? lijkt me ook geen pretje!
Nou, groetjes (ook van Roel) en liefs, Willemijn

Anoniem zei

Ha die claudia,

Volgens mij ga je een spannende en uitdagende tijd tegemoet. Lekker cultuur snuiven, eten, en eeeh, oh, ja ook studeren

Veel plezier, Jack, Corine & Alexander

Unknown zei

PHa die Claudia

Wat geweldig spannend allemaal.
Hoe is het nou met jou?
De jetlag al een beetje gezakt?
We hopen gauw weer wat van je te lezen.Heel veel studie plezier en succes toegewenst door de Duifjes.

Anoniem zei

Hoi Clau,

Leuk om al je verhalen te lezen, ga zo door! :)Van mij mogen ze nog uitgebreider :) En ik ben ook erg benieuwd naar de foto's!
En ik kom je op zeker nog opzoeken he? ;)

Groetjes,
Leonie

boreas zei

Heho Claudia,

Verhalen worden langer.( mooi)
Er gebeurt genoeg. Ben inmiddels ook bij de gerelateerde weblog's rond gegaan. Vooral plaatjes gekeken. t'Is inderdaad een cultuurshock.
Afijn voor je het weet is je kamer een volgepropt hok en je bureau een bende.
Tot schrijfs..xx Pa