maandag, september 18, 2006

"Nog 7 dagen te gaan..."

Ik zit hier een beetje stilletjes op mn kamer in mn ouderlijk huis en ben lichtelijk aan het flippen over het feit dat ik nog MAAR 7 dagen heb te gaan en dan is het zover! Echt serieus de tijd vliegt gewoon...(soms is dat prettig...denkt aan werk, zucht). Ik probeer mijn dagen eigenlijk een beetje te vullen met dingen die nuttig zijn...denk aan: koffer pakken, geld regelen, feestjes aflopen van mensen die ook naar Japan gaan etc etc. Normaal is mijn leven een stuk minder interessant maar het lijkt wel of mijn omgeving ineens heeft besloten actief te worden met feestjes en leuke zaken waardoor ik zoveel belangrijke dingen in nog minder tijd kan doen! (lees: Ik heb alles op de lange-termijn geschoven en heb nu een probleem omdat ik dus teveel dingen op het laatste moment moet doen...zucht.)

Maar even over die feestjes, afgelopen vrijdag had ik dus zo'n feestje van 2 vrienden/medestudenten (Gerrie en Jennifer) die ook naar Nagasaki gaan...het feestje was echt ontzettend gezellig en ik moet zeggen dat ik me heb verbaasd over het feit dat er ZOVEEL mensen in die ruimte waren...sushi was overigens HEERLIJK (Jenn ik ben blij dat ik de kamer met jou en mariko deel hehe...) en ja de dampen van de Japanse sigaretten die naar vanille roken..ag het hoort erbij hahaha. Ik heb zelfs ook nog cadeautjes gekregen!...sommige mensen wisten dat ik ook wegging en gaven mij een aardigheidje (arigatou gozaimasu!)...o.a. een Japanse telefoonkaart..heel handig! Jammer dat ik de BOB was die avond dus ik kon niet meegenieten van de vele alcoholische dranken die werden aangeboden..zucht

Afgelopen zaterdag had ik een bedrijfsfeest van Koninklijke De Vries Scheepsbouw...dat is het bedrijf waar mn vriend werkt. Het werd gehouden in The Beach in Aalsmeer (groot evenementencentrum). Was echt een goed georganiseerd feest waar drank en voedsel in overvloed aanwezig was en nog GRATIS ook hehe...helaas wederom mocht ik niet drinken want ik was WEER de BOB *life sucks* maar ik moet zeggen dat ik me goed vermaakt heb ondanks het gebrek aan alcohol. Er waren een aantal surprise-acts, waaronder limbodansen onder het vuur door en een of andere afrikaanse band met van die surinaamse danseressen...als klapstuk mocht ik die avond luisteren naar Anita Meyer (heb ff opgezocht hoe je dat schrijft) ...was wel grappig. Er was ook Karaoke en een band die continu tussen de acts doorspeelde. De cocktails waren niet te zuipen *heb ik vernomen* maar het ijs was wel heel lekker! Ze hadden ook een of ander drankje dat leek op een rokende vulkaan...*stel je een glas voor half gevuld met soort drank dat stoomt en als je die stoom inademt je een lachstuip krijgt*..Maargoed om half 1 was dat feest afgelopen en zat ik in een bus volgeladen met dronken 40+ers...die zijn BEHOORLIJK vervelend. Overigens hadden mn vriend en ik, die nacht ook nog een slaper want die was zn trein "vergeten" en die kon dus onmogelijk naar huis en de taxi was een godvermogen dus heb ik als barmhartige samaritaan hem maar laten overnachten...

De zondag was gevuld met het luchten van het huis...de vloer dwijlen etc. want ja dat feest had zn vruchten nagelaten in de vorm van een penetrante drank-rook geur en voetstappen overal op het laminaat. Dus ja ag het houd je bezig zeg maar..vandaag moest ik weer vroeg op om te gaan werken want ik wil nog een extra zakcentje voor Japan en alle beetjes helpen zeg maar..dus dat doe ik nu de afgelopen 3 weken doordeweeks en tussendoor regel ik mijn zaken. Zelf heb ik nog 2 feesten aankomend weekend (die feesten zullen bestaan uit..feest nr. 1 = bowlen-eten...feest nr 2 = bowlen en eten...wat een afwisseling heh?) en dan is het aankomende maandag bye bye Nederland...Helloooo Japan! *overigens zal ik die dag alvast maar heel veel wcpapier meenemen want ik vermoed dat ik die vertrekhal niet ongeschonden verlaat zeg maar....zolang ze mij het vliegtuig niet in hoeven te sleuren gaat het nog goed.*

Ow ja ik moet nog ff KLM en de douane bellen want ik moet een ton aan medicijnen mee voor dat jaar...en straks denken ze dat ik smokkel ofzo en nee ik wil daar niet mn eigen apotheek beginnen!
Goed dan dat was m weer...beetje lang verhaal mja ag dan heb je wat te lezen...anders blijft mn blog zo kaal :)

doeiii

Claudia

8 opmerkingen:

Unknown zei

hoi claudia heb je web gelezen zeker een heel verhaal wel leuk laat nou niet alles anders zijn met eten en b anders raak je te veel in de war hahahahaha het is voor ons ook spannend. de Plasjes groetjes en hou het relaxs



ps.niet op de fouten letten

Unknown zei

Hey,

heel verhaal idd en hier weet ik het meeste wel van. Maar goed, wanneer je in Nagasaki zit niet meer.

Tot op je eerste bowlen + eten.

Anoniem zei

Zal ik dan maar de derde zijn die het zegt....? Lang verhaal, maar dat houd ons van de straat he... Misschien had je de laatste zin wel als eerste moeten zetten :)

Nou ik zal er maar zeker van genieten, van je laatste daagjes, lekker veel echt hollands eten, wand dat moet je ook een jaar missen, potje pindakaas mee *haha*
Nou iig veel succes en we spreken je nog aanstaande zondag, doegie!!

Anoniem zei

Hee Claudiaa! Nog een paar nachtjes:) Het is in het begin wel moeilijk, maar het went wel hoor! Ik zit er al bijna een week! Gaat best snel allemaal:) We slepen ons er wel doorheen;) Een hele fijne reis en je hoort snel van me! (Hoop dat je ook i-net heb als je in Japan ben, zal m'n nummer volgende week mailen ALS ik een tel. kan kopen:S) Liefs en tot heel snel in Japan!

Anoniem zei

Lang verhaal, zeg.
Tsja, ik vind het nou eenmaal leuk grappen te herhalen.

Veel plezier in Sakanagi (Ha. Ha. Ha.) en maak veel foto's enzo. En tot het volgende bowlen dan maar.

willeke zei

hey clauwtje

ik hoor net van me broertje dat je veilig ben aangekomen in japan. ik hoop dat de eerste indruk bevalt. ga lkkr genieten en veel plezier en suc6. we spreken elkaar wel weer via msn.

kissis willeke

willeke zei

hallo claudia


weet dat je on line bent maar de computer is langzaam heb je nog in het vliegtuig kunnen slapen was je erg moe en heb je goed gegeten we zijn erg blij dat we al iets van je gehoord hebben


groedjes pa en ma plas

Unknown zei

hallo heb je nog geen tijd om je web bij te werken of ben ik erg ongeduldig

groetjes ma plas